top of page

פרשנויות פסיכולוגיות 
על הלימוד של

 . ג ו ר ד י י ף  ואוספנסקי

מאת :
מוריס ניקול

אינדקס


פרק ראשון (עמ' 1-3) רעיונות דתיים, אישיות ומהות,
פרק שני (עמ' 4-8) האדם כבעל בית טוב, אישיות פסיבית, השפעות A-B,
פרק שלישי (עמ' 8-11) מאפיין ראשי, בנייה יציבה, יין חדש בקבוק ישן,
תן למתים לקבור את מתיהם
פרק רביעי (עמ' 11-15) הדרך הרביעית, אדם מספר-4, נצחיות,
פרק חמישי פרשנות 1 (עמ' 17-20) מצבים חיצוניים ומצבים פנימיים, , ידע והבנה, רצון, מצבים שגויים בתוך עצמך.
פרק שישי פרשנות 2 (עמ' 19-25) אינדיבידואל, מחשבות רנדומאליות, גלילים, אני נגטיבי, דמיון, רצון.
פרק שביעי פרשנות 3 (עמ' 25-29) מחר To- Morrow  והציטוט
"די לצרה בשעתה".
פרק שמיני פרשנות 4 (עמ' 29-33)  השפעות A.B.C
פרק תשיעי פרשנות 4 חלק 2 (עמ' 33-36)  השפעות A.B.C, ציטוט :
"לכם זה ניתן לכן מדבר אני אליהם במשלים"
פרק עשירי (עמ' 36-38)  האדם אינו אחדות אלא ריבוי
פרק אחד עשר (עמ' 38-40)  הערה על זכירה עצמית, עבודה על המרכז השכלי, עבודה על המרכז הרגשי,
עבודה על מרכז התנועה, עבודה על מרכז האינסטינקט
פרק שנים עשר (עמ' 40-42) הקונצפט של מצפון בעבודה, בלמי זעזועים
פרק שלושה עשר-חלק ראשון (עמ' 42-44) מחשבות על המלחמה מנקודת ראות של העבודה
פרק ארבע עשר-חלק שני (עמ' 44-46) מחשבות על המלחמה מנקודת העמדה של העבודה
פרק חמשה עשר (עמ' 46-50) ההבדל בין התבוננות להתבוננות עצמית
פרק ששה עשר (עמ' 50-55) הרעיון של טרנספורמציה בעבודה, רשמים ומימן-12.

 

56-114
פרק "הרעיון של טרנספורמציה בעבודה" חלק-3 (עמ' 56-59) השוק המודע המימנים ורשמים.
פרק "הרעיון של הטרנספורמציה בעבודה" חלק-4 (עמ' 59-62) אני ועצמי, הפרדה פנימית,
פרק "פרשנות לגביי משמעות" חלק-1 (עמ' 66-62) הפרדה פנימית, מה אנו רוצים, דמיון, משמעות
פרק "פרשנות לגביי משמעות" חלק-2 (עמ' 66-68)  דמיון, מציאות ומשמעות ומשמעויות שונות.
פרק "עבודה שגויה של מרכזים" חלק-1 (עמ' 68-70) אחדות וריבוי, תשומת לב.
פרק "עבודה שגויה של מרכזים" חלק-2 (עמ'70-74) 'אניים' קטנטנים, משל הזורע ומיעוט הנובטים
פרק "עבודה שגויה של מרכזים" חלק-3 (עמ'74-80) ארבעת המעגלים הגדולים של המרכזים
פרק "עבודה שגויה של מרכזים" חלק-4(עמ' 80-84) מרכז שכלי,
משל הבן אשר עשה כרצון אביהו
פרק "עבודה שגויה של מרכזים" חלק-5 (עמ' 84- 88) מצפון אמתי , המרכז הרגשי
פרק "קארמה יוגה" וזכירה עצמית (עמ' 88-91)
פרק "פרשנות לגביי מאמץ" חלק-1 (91-96) :
אבולוציה אינדיבידואלית, השפעת A.B.C,  הבנה-הוויה-רצון-הזדהות-מאמץ-דכאון
פרק "פרשנות לגביי מאמץ" חלק-2 (96-102) דיכאון, מתנויה, רחמים, פעולה, רמת ההוויה
פרק "פרשנות לגביי מאמץ" חלק-3 (102-105)נקודת הצטלבות בעבר/הווה/עתיד, סולם התעוררות
פרק "פרשנות לגביי מאמץ" חלק-4 (105- 108):
 חפש את ממלכת האל, קרן בריאה, תאים של מוח-מין-גוף אהיה אשר אהיה
פרק "חוק השלוש חוק ה-3" (עמ' 108-113)
פרק "על הלימוד של שלושה כוחות בתוך עצמך" (עמ' 113-114)

 

115-178
פרק "חוק השלוש" חלק-5 (עמ' 115-118 ) קרן הבריאה
פרק "חוק השלוש" חלק 6-7 (עמ' 118-119)
פרק "חוק השבע – חוק ה-7" מבוא (עמ' 119-120)
פרק "חוק ה-7" חלק-1-2-3 (עמ' 120-125) שוקים ומעצורים בקרן הבריאה
פרק "חוק ה-7" האוקטבה של השמש חלק-4-5 (עמ' 125-128 )
פרק "חוק ה-7" חלק-6 (עמ' 128-129) משל פרי התאנה
פרק "חוק ה-7" חלק-7 (עמ' 129-130) אניים טובים, אמונה והחזקה בחבל
פרק "חוק ה-7 והרעיון של שוק" חלק-8 (עמ' 130-132)
פרק "חוק ה-7 – סקאלות" חלק-9 (עמ'132-134) עומק היקום
פרק "חוק ה-7 האוקטבה של השמש" חלק-10(עמ' 134-135) אנרגיה חומר והבנה פסיכולוגית
פרק "דיבור פסיכולוגי" (עמ' 135-139 ) מרכזים, דאגנות, תפישה מעוותת ואיבוד אנרגיה
פרק "פרשנות פסיכולוגית" חלק-1 (עמ' 139-144)
פרק "פרשנות פסיכולוגית" חלק-2 (עמ' 144-149) על הוויה – חלק-1-2-3-4
פרק "פרשנות פסיכולוגית שלישית על ההוויה" (עמ' 149-154) חלק-1-2-3
פרק "הערה לגביי תפילה, תגובה ודרישה" (עמ' 154-155)
פרק " זכירה עצמית - הלימודים על תפילה בעבודה " – חלק-1 (עמ' 155-157) מצבים של מודעות
פרק "זכירה עצמית – שלושת האחים בתוך האדם" – חלק-2-3 (עמ' 157-158)
פרק "הערות על רגשות נגטיביים" (עמ' 160-163) חלק1-2
פרק "הקדמה לפרק על טוב ואמת" (עמ' 163-164)
פרק "הערה על ידע והוויה" (עמ' 164-169) חלק 1-2
פרק "הזדהות" (עמ' 169-171)
פרק "מטרה אישית" (עמ' 171-177)
פרק "מקום של מטרה" (עמ' 177-178)

179-245
פרק "מקום של מטרה" (עמ' 179-182)
פרק "מימנים 1-2" (עמ' 182-192 )
פרק מימנים – 3" (עמ' 192-195) חלק 1-2-3
פרק "מימנים – 4 " – השוק המודע הראשון (עמ' 195-200) זכירה עצמית
פרק " מימנים – 5" – השוק המודע הראשון-חלק 1-2 (עמ' 200-203)
פרק "הערה נוספת על מימנים" (עמ' 203-207)
ולא תשובו להיות ילדים ולא תכנסו למלכות שמים
פרק "ידע" (הקדמה) (עמ' 207-213)
פרק "התבוננות עצמית" (עמ' 213-218 )
הפסוק :"כל שתחפצו שיעשה לכם כן תעשו להם".
פרק "ארבעת הגופים של האדם" חלק 1-2-3-4 (עמ' 218-231) מאמר 1-2
מהות ואישיות, הגופים בבשורה הנוצ', ארבעת הגופים בעבודה.
פרק "ארבעת הגופים" מאמר-3 (עמ' 231-236) ארבעת הדרכים בעבודה
פרק "לחשוב מהחיים ולחשוב מהעבודה" (עמ' 236-245) מאמר 1-2

246-306
פרק "לחשוב מהחיים ולחשוב מהעבודה" (עמ' 246-249) מאמר-2
פרק "לחשוב מהחיים ולחשוב מהעבודה" (עמ' 249-253 ) מאמר-3
פרק "שקילה פנימית ושקילה חיצונית" (עמ' 253-257)
פרק "שקילה פנימית ושקילה חיצונית" (עמ' 257-263 )  מאמר-1-2-3
פרק "שקילה פנימית ושקילה חיצונית" (עמ' 263-273) מאמר 4-5-6
פרק "שקילה פנימית ושקילה חיצונית" (עמ' 273-305) מאמר7-13 "להיות פסיבי"
פרק "התבוננות עצמית ו "אניים" (עמ' 302-305)

ניקול 306-365
פרק "פרשנות על התבוננות עצמית ו "אניים" (עמ' 306-312) חלק-2
משל הכבשים והקוסם, הדמיון והקונדליני
פרק "פרשנות על התבוננות עצמית ו "אניים" (עמ' 312-317 ) חלק-3 ' התבוננות של 'אניים'
פרק "זכירה עצמית" (עמ' 317-319)
פרק "הפכים וניגודים" (עמ' 319-323  )  חלק-1
ציטוט: "חורש עצים, ים ואש"
פרק "הפכים וניגודים" (323-326 ) חלק-2 אנטרופיה
פרק "הפכים וניגודים" (326-329 ) חלק-3
"אם לא תרבה צדקתכם מהפרושים לא תבואו למלכות שמים"
להיות – Just , הצבעים והמטוטלת
פרק "הפכים וניגודים" (329-331 ) חלק-4 להיות-Just, 3 כוחות, Liber Mutus
פרק "הפכים וניגודים" (331-334 ) חלק-5 'הכוח השלישי' והשקט הפנימי
פרק " 3 הקווים של העבודה" (עמ' 334-336)
פרק "העיכול של רשמים" (עמ' 336-340) מתנויה – Mind – התודעה שמעבר
פרק "על מה אתה מבוסס" (עמ' 340-342 )
משל האיש אשר בנה ביתו על הסלע
פרק "החשיבות של מאמץ עבודה אינדיבידואלי" (עמ' 342 ) משל מכמורת רשעים וצדיקים
פרק "על מה אתה מבוסס" (עמ' 342-345)שני מתפללים-מוכס ופרוש, גמל במחט ומלכות האלוהים
פרק "קוסמולוגיה" (345-348 )
פרק "הלידה מחדש" (348-352)
אלא אם נולד מחדש לא יראה את מלכות אלוהים, גרגר חיטה פרי הרבה
פרק "דיבור קצר על חלומות" (352-357) חלום החווה
פרק "גאווה ויהירות תשובות לשאלות פסיכולוגיות" (עמ' 357-361) על גאווה, יהירות ופחד
פרק "על חלומות" (עמ' 361-364) חלק-2
ציטוט למנהיגי העיוורים שהם עיוורים

365-368
פרק : היחסים של האדם לעצמו, והדיבר "
לא יהיה לך אלוהים אחרים על פניי" ואהבת את ה' אלוהיך",
העבודה מוצאת לך את הדרך בלב ים.

369-373
פרק: על עבודה פרקטית, האדם לא יכול לעשות, סובלנות היא אם הרצון, 3 סוגים של יחסים.

 

ניקול הכרך השני
373-379
פרק : אובדן של כוח ועוצמה, בידוד, אנחנו קטנים – נקודה בגלקסיה, מדיטציה באוקטבת שמש,
זכירה עצמית, 2 עתידים – אופקי ואנכי בזמן ובסקאלה, כדי להתעורר צריך כוח ועוצמה.
צורות תפישה שגויות, האדם לא רוצה לדעת את האמת.

379-386
פרק : האניאגרם-1 : חוק ה-3, חוק ה-7-אוקטאבות, כל דבר אשר נברא מנסה להגיע לבוראו.
האניאגרם-2, האוקטאבה של קרן הבריאה, יום שני ורביעי במימד הזמן העתידי.

386-391
פרק : האניאגרם-3 – חוק של שוק, שוק מכאני-אוויר ואוקטאבת הטרנספורמציה של המזון,
השוק המודע הראשון, עץ הדם ועץ האוויר, קבלת רשמים בדרך חדשה.

391-398
פרק : האינטליגנציה של המרכזים,
"החוכמה של העולם הזה היא הינה טיפשות עם אלוהים"
"האדם הרגיל מקבל, לא את רוח האלוהים, אלא אבל הם טיפשות בשבילו"

סקלת המימנים ותפוח האדמה, השפעות – C, 3-תודעות, השפעות A-B-C, מימנים גבוהים.

398-402
פרק : לגבי מה העבודה הזאת, לידה מחדש, גאווה ויהירות, אמת ושקר, משמעות חדשה,
"או מי האישה אשר לה עשרה דרכמונים (דרכמונים=מטבעות כסף) ואבד לה דרכמון אחד ולא תדליק נר ותטאטא את הבית ותחפש היטב עד כי תמצאנו, והיה במוצאה אותו ותקרא לרעותיה ולשכנותיה לאמור שמחנה איתי כי מצאתי את הדרכמון אשר אבד לי".

402-408
פרק : האניאגרם-4, 3-שוקים, האדם המת,
"האנשים אשר הלכו בחשיכה ראו אור גדול". יוחנן: "האור זורח בחשיכה, והחושך לא מונע ממנו". שקילה חיצונית, "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ" זה שתי - 2 רמות, "והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום" האדם הינו מת בתוך עצמו, "ויאמר אלוהים ויהי אור" וזה הוא הינו השלב הראשון בו המתים מתחילים להיות חיים. האדם המתעורר הזה מגיע בסופו של דבר למצב של להיות בצלמו של אלוהים.  "אלוהים ברא את האדם בצלמו ובדמותו בצלם אלוהים ברא אותו" . האדם ברמה הנמוכה והחשוכה ביותר שלו: "והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על-פני תהום ורוח אלוהים מרחפת על-פני המים", אדם מספר שבע-7 הינו במגע עם מרכזים גבוהים יותר. בספר בראשית הוא האדם הזה אשר נברא אחרון ואשר יש לו : "נפש ונשמה חיה" והינו במגע עם אלוהים. "ויאמר אלוהים ויהי אור, ויהי אור וירא אלוהים את האור כי טוב, וייפרד אלוהים את האור מהחושך ויקרא אלוהים לאור יום ולחושך קרא לילה, ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד" . זה נקרא יום אחד – כי זה הינו השלב האחרון של ההתעוררות, השלב הראשון של להפוך להיות מודע יותר. "והארץ תזריע עשב ועצים נושאי פרי" וזה מתייחס לשלבים שונים של הבנה, שלבים שנים של ידע, ולבסוף האדם נוצר ונברא בצלמו ודמותו של האל. "רוח אלוהים מרחפת על-פני המים" וכפי שהנכם יודעים מים בשפת המשלים מיוחסים לאמת.

408-411
פרק : האניאגרם-5, נקודות 3,6,9 בתור נקודות השוקים באניאגרם, ארבעת השלבים של מודעות,
נשימה ונשיפה, רק את/ה יכול/ה לדעת את מצבך האמתי.

411-414
פרק : האניאגרם-6, ה'אני' של העבודה, רגעים של מודעות, העבודה – החבל והמצוק, אור במצב השלישי.

415-417
פרק : האניאגרם-7, התבוננות עצמית, מר סמית', בשביל לברוח מהכלא צריך ללמוד ולקבל עזרה מאלו אשר ברחו מהכלא ומכירים את הדרך, החיים הם לא האדון.

 

418-422
פרק : האניאגרם-8. הישנות הלידות – הזמן הינו דבר חי, אם המהות נותרת ללא שינוי היא תקיף את עצמה באותה האישיות, להקריב מהאישיות כדי שמהות תגדל, שוק-6 השוק לגביי הדרך בה לקחת את החיים.

422-425
האניאגרם-10, שוק-6 התבוננות והפרדה מעצמך, מהי המשמעות של התבוננות עצמית, ג' : לגרום לדברים ליפול בתוך מרכזים חדשים זוהי המשימה שלי, העבודה מפחיתה ולוקחת אותך – את האישיות.

425-427
האניאגרם-11, מאורעות היום, הזמן ומאורע שאחז ותפש אותך,
האדם הינו מיקרו-קוסמוס ויכול להיות כל חיה (אניים של שועל, נחש, רכיכה או חיות אחרות).

428-431
האניאגרם-12 – המימנים והאניאגרם, תרשים – האוקטאבה החדשה אשר החלה עם השוק המודע הראשון, תודעה וידע חדש, האדם הינו מפעל בעל 3 קומות.

431-435
האניאגרם-13 – הסירקולציה הפנימית של האניאגרם, שביל החלב והגלקסיות, טרנספורמציה ופסיכולוגיה, מכונת זיקוק למיצוי העדין מתוך הגס ע"י עבודה אישית, מימנים גבוהים ונמוכים, הסקלה של ההוויה, 3 הכוחות – ב-מה עוסק האניאגרם.

435-439
האניאגרם-14 – הערה נוספת על מימנים, מיקום המימנים באוקטאבה, אתה הופך להיות נגטיבי בעבודה. הכוח והעוצמה של התפישה וההפריה וההתעברות של האדם בספירה הרוחנית- זה הוא הינו בתוך חשיבתו ובתוך הרגשות והתחושות שלו. בכתבי הקודש הנוצריים זה נקרא  א מ ו נ ה: ובעבודה הזאת זוהי העבודה על עצמך ועם עצמך בחיבור ובקשר עם המטרה שלך. אתה זוכר כי זה נאמר שאתה צריך להילחם בשביל העבודה הזאת. כל הזמן ישנם 'אניים' נגטיביים אשר מבוססים על חיי הנראות, אשר תוקפים אותך.

439-444
התבוננות עצמית – איך אתם נוגעים בחיים ? גישה ישנה, דעות ובלמי זעזועים, השפעות המזינות את הירח, דבר אשר נקרא ' ר צ ו ן ', אניים נגטיביים ושגויים, האדם הגוסס.

444-448
המשמעות של אבולוציה בתוך העבודה, אניים ומרכז מגנטי, האישיות מקיפה את המהות ולפיכך היא הינה חיצונית. כפי שאנחנו יודעים, אישיות – זה הוא הינו החלק הנרכש שלנו – יכול להקיף את המהות כל כך עד שהאדם יכול להיות מת. הוא יכול ועשוי להיראות כי הוא הוויה מאוד מאורגנת ומסודרת, או שתהיה לו אישיות חזקה וכן הלאה ועדיין הוא מת. עכשיו, כאשר האדם מוחזק על-ידי אישיות, אז אין בתוכו כל אדם אמתי. אבולוציה אינדיבידואלית והוויה מודעת, הרעיון של אבולוציה, התפתחות אישית והמעבדה הסולרית השמשית, כתבי הקודש מלמדים אבולוציה אינדיבידואלית.

448-451
התבוננות עצמית עמוקה יותר – לכתוב את הספר הפרטי של ההתבוננות העצמית שלך על עצמך,
להיאבק נגד הצדקה עצמית, מצפון אמתי קבור עמוק וחיים על פי הרצון האמתי, מצבים שליליים מושכים מצבים שליליים, הזדהות, עזרה ממרכזים גבוהים.

451-454
אי-הזדהות, הפרדה והמשמעות של אי-הזדהות, המשרתים בבית האנושי מדברים בשם האדון,
התבוננות עצמית ללא הזדהות, התבוננות עצמית מגדילה בהדרגה את האור, האדם כמכונה עובד טוב יותר כאשר יש קצת אור בתוכו, אור זה נקרא בעבודה – מודעות.

454-458
שלבים של התעוררות בתוך העבודה, התעמתות עם המוות, שיטפון החיים המודרניים, עבודה זאת היא כדי לגרום לנו לחשוב, סילוק התמונות שלך על עצמך, דמיון, יהירות ועלבון, התעוררות זה כאב וגם התנסות מופלאה, שלושת – 3 הקווים של העבודה, להמיר עופרת לזהב, אדם 1-2-3-4, ידע בלתי רגיל והרחבה של התודעה, ג' : "כל החיים הופכים להיות המורה שלך".

458-464
תמונות ודמיון, להתנסות בעצמך בדרך חדשה, נחיצות של שוק, הכבשים והקוסם. להיפטר מדברים ולא לעשות – אי עשייה, השוק המודע הראשון ותמונות שלך על עצמך.

464-469
המשל על הסוס המרכבה והפרש הרכב,
המושכות המחברים את המרכז הרגשי למרכז השכלי.

469-471
הערות נוספות על משמעות, מתנויה – ללכת מעבר לתודעה.

471-474
פרשנות על אהבה עצמית-1, התעוררות המרכז הרגשי,  נאמר לנו היכן שהוא בכתבי הקודש כי אלא אם כן האדם שונא את עצמו הוא לא יכול להבין את הלימודים של ישוע,ונאמר לנו גם כן באופן מוזר, כי האדם חייב לשנוא את האב והאחים וכולי, ישוע אמר : "אם יבוא אליי איזה שהוא אדם והוא לא שונא את האבא שלו ואת האם ואת האישה ואת הילדים והאחים והאחיות, כן ואת החיים שלו עצמו גם כן, אז הוא לא יוכל להיות התלמיד שלי". אבל, אהבה כפי שרק נאמר, זה רגש חיובי, שנאה יש כי אין 'אני אמתי'.

474-477
פרשנות על אהבה עצמית-2, תרשים מגן דויד, ציטוט : "לאישיות כאן אין שום כמעט להיות קיימת".
איזה מאמצים הכרחיים בשביל שינוי הוויה.

478-479
פרשנות על אהבה עצמית-2, אם אתה אף פעם לא שופט את עצמך מתוך העבודה, אז אתה נשאר כפי שאתה, ניצוץ הינו הכרחי כדי לתפוש אש ולהתלקח. האיגרת על העבריים: "כי דבר האלוהים חי ופועל גבורות וחד מחרב פיפיות ונכנס עד להבדיל בין נפש לרוח ובין הדבקים למוח ובוחן מחשבות לבב ומזימותיו ; ואין כל נברא נסתר מנגדו כי הכול חשוף וגלוי לעיניי בעל הדברים שלנו;  
מגן-דוד -שייך לאזוטריות ולא לצד המילולי של הרעיונות העבריים, והוא מעביר אלינו את הלימוד כי ישנה תמיד רמה גבוהה יותר אשר פועלת על הרמה הנמוכה יותר. אותו הרעיון מוכל בתוך העבודה, היכן שזה נאמר כי המרכזים הגבוהים יותר הם הינם מפותחים במלואם ועובדים ופועלים בקביעות וכי המרכזים הנמוכים יותר לא יכולים לתפוש את המשמעות שלהם.

479-480
הקדמה למאמר על רצון, מהי המשמעות של רצון, התפתחות של רצון אמתי מורכבת מלחוש השפעות חדשות.

480-485
פרשנות על רצון, בכדי לשמור את המטרה של האחד נדרש רצון. "העבודה תמצא את הדרך". "סובלנות הינה האם של הרצון". לעשות לעצמנו מטרה. מודעות, רצון ותשומת לב.  רצון אמתי תלוי בללכת בכיוון אשר אין לו שום דבר אשר עוסק עם הרצונות של האחד עצמו.

485-492
פרשנות על רצון-2, אניים שונים ורצונות ותשוקות שונות, ג': 'אני רוצה שליטה עצמית-זוהי הינה מטרה אמתית'. רצון אמתי קיים בתוך האדם- זהו הינו האדון, רצון אמתי – אדון אמתי, מנהל משק הבית, סגן מנהל משק הבית, ריבוי אניים של האישיות. הרכב מבזבז את זמנו בפאב בדמיונות.
אניים שקריים בתוך עצמך, יעקב ישן בתחתית הסולם, לפוגג ולפזר את האישיות זה הכרחי.
רצון אמתי ממלא במשמעות חדשה. האוקטאבה המרכזים הגבוהים ורצון אמתי.

492
הקדמה לפרשנות על רצון-3, לרעיונות יש קיום אמתי, רעיונות מסוימים דורשים רצון אמתי ואדון אמתי.

493-496
פרשנות על רצון -3, מודעות, רצון ותשומת לב, **** רצון אמתי – *אדון אמתי, **מנהל משק הבית, ***סגן מנהל משק הבית, ****ריבוי אניים. העבודה מתחילה עם התודעה ולא עם הרצון. העבודה בתור כוח מנטרל שונה מהכוח המנטרל של החיים.

496-500
רמות של מודעות, חוק ה-7-חוק האוקטאבות, אדם – משפה – גזע- אנושות וכו'. חוק ה-7 הינו מסגרת שלד מאחדת, האנשים אשר מתארים את החלקים השונים של הפיל. "חפש אתה ראשונה את מלכות השמים ואת הצדיקות שלה, וכול הדברים האלו יוספו ויתווספו אליך". הסוס המרכבה והרכב הפרש והמושכות.

500-504
יהירות וגאווה, "אנשים יכולים להיות מחולקים בדרך מאוד גסה לאלו אשר חיים את החיים של אישיות מזויפת, עם כל האינטריגות והאשליות, העמדות הפנים – פריטנציות ואמביציוזיות, ולאלו אשר רוצים משהו אחר ושונה ועייפים מעצמם". מתכת כסף היא הייצוג של אמת, המחלה המנטלית של יהירות וגאווה, האדם האזנאמוס, אישיות מזויפת, יוקריסט – לחם הקודש.

504-507
המשך הפרשנות על רצון אמתי, מה פנימי יותר וגבוה יותר בתוכך, העבודה היא כדי להחליש את האישיות ולהגדיל את המהות, להעריך את העבודה עם כנות פנימית, שקר הורס מהות, להתבונן בעצמך כנקודת התחלה.

507-511
פרשנות על מאפיין ראשי, זיכרון העבודה וחזרתיות, האדם אומר לעצמו – הייתי כאן קודם.
אמת היא התפתחות, הקושי לראות את האמת בגלל בלמי הזעזועים, ג' : "האדם חייב להתעורר לפני שהוא יכול למות לעצמו, ועל-ידי זה, על-ידי מיתה לעצמו, הוא יכול להיוולד מחדש".
להתעורר ולהכיר את המאפיין הראשי שלך.

511-515
הערה על עבודה אישית, ג' : "אדם, הוא לא אדם, אלא אם כן הוא זוכר את עצמו. אבל, כאשר הוא מבין ותופש כי הוא לא זוכר את עצמו אז הוא מוצא עד מהרה כי הוא לא יכול לזכור - לזכור את עצמו. ההרגלים שלו של לשכוח את עצמו ולהיות ישן בתוך החיים הינם חזקים מדיי". גלילים של מרכזים.
גורדייף אמר בקשר להגדרות הראשונות שלו, כי מה שהוא התכוון על-ידי אדם אשר חייב לזכור את עצמו, זה שהוא כמובן התייחס למצב של מודעות אשר בעבודה הזאת הוא נקרא המצב השלישי של המודעות. 2 מרכזים גבוהים. המרכז הרגשי הנמוך, העבודה הזאת הוגדרה על-ידי גורדייף בתור הצד האזוטרי של כתבי הקודש הנוצריים. על אניים נגטיביים ואניים אשר לא רוצים לעבוד.

515-519
הערה נוספת על עבודה אישית – לגביי לראות כוח שני בתוך עצמך, רצון ושלושת 3 הכוחות.

519-524
מה העבודה מלמדת לגביי מלחמה, הרצון של המוחלט לא יכול להגיע אלינו ישירות. הפלנטה הזאת, מאוד נמוך למטה בסכמה של הבריאה.  כל הלימוד האזוטרי הזה הוא הינו לגביי ההכנה הזאת של המרכזים הנמוכים יותר, והעבודה עליהם בשביל שתוכל להיות קבלה של מרכזים גבוהים יותר המביאים מלמעלה מקרן הבריאה. גורדייף : "התפתחות של מודעות היא הינה התפתחות אינדיבידואלית". קרן הבריאה וחלוקת האדם, משפחה, אומה, אנושות וכד'.

524-527
הערכה של העבודה, ג' : "יש לי עור טוב למכור לאלו אשר רוצים לעשות נעליים". 'אניים' אשר רוצים לעבוד. נאמר לו על-ידי ישוע : "תאכיל את הכבשים הצעירות – את הטלאים שלי" ישוע מדבר על אהבה מודעת.

527-534
התבוננות עצמית וזכירה עצמית-1, רשמים נכנסים, מרכזים – שלושה אנשים נפרדים בתוכנו,
העבודה מלמדת כי אנחנו צריכים לדעת את עצמנו וגם להכיר את עצמנו, בדרך חדשה.
כל הלימוד האזוטרי הוא הינו לגביי להתעורר להשפעות הרבה יותר עדינות – כן, כאן למטה על כדור הארץ. לא להיות יותר תחת חוק המקרה, ג' : "כל דבר אשר העבודה הזאת מלמדת אותך יעזור לחיים שלך ויעזור לך להשיג את מטרת חייך". ג' : "אדם, אדם צריך לזכור את עצמו, אבל כפי שהוא הינו, אין לו את הכוח, והוא אפילו לא יכול לזכור כי הוא צריך לזכור את עצמו".  
אתה יודע כי העבודה מדברת על הנחיצות ועל ההכרח של להגיע לנקודה, כאשר האחד מבין ותופש את הכלומיות ואת האפסיות המוחלטת של האחד עצמו.

534-538
התבוננות עצמית וזכירה עצמית-2, האדם נברא ונוצר בתור אורגניזם של התפתחות עצמית, אבל הוא חייב לקבל עזרה מלימודים אזוטריים בכדי ובמטרה להתפתח. הוא הינו מנותק מאני אמתי ואשר שייך למרכזים הגבוהים יותר ויכול להעביר את המשמעות שלהם. אני אמתי מבין את השפה של מרכזים גבוהים יותר אבל אני שקרי לא. אני אמתי הינו מה שאתה ולמה אתה קיים, או במקום זאת, למה אתה קיים הינו כדי לבוא ולהגיע למגע עם אני אמתי.  ג' : "מאחורי אני אמתי נמצא אלוהים".
אם אתה חושב כי עינייך רואות, ולא כי משהו רואה דרכן, אז אתה לא תהיה יכול לזכור את עצמך.
אם אתה חושב כי כל דבר אשר אתה עושה וחש וחושב שייך לגוף שלך אתה לא תהיה יכול לזכור את עצמך.

 

538-540
האדם כניסוי, מה הם התנאים הכי טובים של חיים ? כאשר לימודים אזוטריים יכלו להגיע לאנשים.
סוקרטס אמר כי " האדם הינו מודבק לחושים שלו ". ומהסיבה הזאת הוא מאבד מגע עם עצמו, בכול אופן אנחנו ניסיונות. "לפעמים אדם מעז להסתכל סביב ומוצא את עצמו ואז הוא הוא בעל חיי נצח."

540-544
פרשנות על הכוח השני בתוך עצמך – בשלושת הכוחות, חמצן ופחמן וגם אדום וכחול וצהוב.
2 חיים שהאדם יכול להוליך ומה שהעבודה יוצרת באדם. משל חלום נבוכדנצר מתוך ספר דניאל :
"ראיתי ואראה עץ במרכז הארץ וגובהו מגיע עד לשמי הרקיע ומראהו עד קצות כל הארץ".

544-545
הקדמה לפרשנות על התודעה – Mind, הרעיונות של העבודה מתחילים לעמוד בינך לבין החיים - זכור כי אנחנו חושבים מתוך הרעיונות שלנו.

545-552
פרשנות על התודעה – Mind, קיבלנו חינוך כי אנחנו חייבים לחשוב את זה או את ההוא, לחקות את זה ואת ההוא וכד', זה יוצר צורה לתודעתנו – התודעה אשר איתה אנחנו מסתובבים, לרובנו יש תודעה מאוד קשיחה באופן הזה. תודעה נרכשת זאת שלנו היא הינה חלק מהאישיות שלנו – כלומר הצד הנרכש של הפסיכולוגיה שלנו.  עכשיו, אתם צריכים להבין כי העבודה הזאת מתחילה עם שינוי ועם לשנות את התודעה - Mind, וזה אומר לשנות את הדרך אשר בה אנחנו חושבים לגביי כל דבר.
שינוי-תודעה – Mind, הוא הינו הבסיס של כל הלימודים האזוטריים ואשר שייכים לתקופה אשר מאז ישוע מנצרת. גורדייף גרם פעם לכולנו לצעוק בכוח: "אני יכול לעבוד". על התושבים של אוקספורד שהתנגדו לצעירים הרוצים ללמוד בימים בהם לא הייתה כל אוניברסיטה.
אנחנו רואים לעתים קרובות בהיסטוריה שיקוף ל, מה שקורה בתוך התודעה שלנו עצמנו.
כולנו מתנגדים לחשיבה חדשה, אנחנו מתנגדים לשינוי. כל ההיסטוריה מנקודת מבט מנטאלית מראה לנו איך מתנגדים לכול דבר חדש. כמו גרמופון עם מעט סוגי תקליטים.

552-556
לראות את החיים בדרך חדשה – כאמצעי ולא כמטרה, הגדלת המודעות של עצמך הינה המטרה הראשונה של העבודה, לראות את עצמך בהמשכיות באור חדש-לאורה של העבודה, נקרא התעוררות. העבודה אומרת כי האדם חייב קודם כל להתעורר וזה לוקח זמן רב. ואז שהוא התעורר מספיק, הוא חייב למות. וכאשר הוא מת, אז הוא יכול להיוולד מחדש. אלו הם הינם שלושת – 3 הצעדים של לידה מחדש – זאת היא טרנספורמציה, ואין כל דרך אחרת. לנסות למות לעצמך לפני שהאחד התעורר לעצמו זה לעשות משהו בסדר הלא נכון והשגוי וזה מטופש ולא מוביל לשום תוצאה. כדי להתחיל להשתחרר את עצמך מהכלא - רעיונות חדשים הינם נחוצים.

556-561
הערות על התבוננות עצמית עמוקה יותר, כאשר אנחנו הרבה בין אנשים של החיים - אנשים אלו לא מתבוננים במצבים הפנימיים שלהם, והם לא רואים כי הדבר הכי חשוב הוא הינו השינוי של המצב הפנימי. המטרה של העבודה זה לשנות את המצב הפנימי שלנו, כדי שלא נגיב למאורעות או למקרים בצורה מכאנית וזה דורש הזזה של נקודת המודעות עד שההשפעה של אני אמתי יכולה להתחיל להיות מורגשת. האישיות המזויפת והאני המתבונן. אתה בפשטות רואה יותר. ג' : "האור ירפא אותנו".

559-563
הערה מקדימה על אזוטריות, בתי ספר אזוטריים בהיסטוריה, אלימות יולדת אלימות,
ישוע אמר: " שמעת כי נאמר בזמן הקדום 'שן תחת שן' אבל אני אומר לכם, אל תתנגדו לו שהוא הינו רשע". זה בלתי אפשרי להבין את האמרה הזאת אלא בסקאלה של עצמנו. בסקאלה של החיים זה הוא עניין שונה ככול שזה נוגע לנו. אבל בסקאלה של עצמנו זה הוא הינו משהו אשר אנחנו יכולים להתחיל להבין. "ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים"  "ויהי בנסעם מ-קדם, וימצאו בקעה בארץ שנער וישבו שם" " הם אמרו שהם ייבנו מגדל אשר יגיע לשמים".

563-564
חוק הגורל או חוק המקרה וחוק הקרמה, מסדרים של חוקים.

564-570
חוק המקרה או חוק הגורל, האם המוות של הנהג היה בגלל הגורל שלו או האם זה בגלל תאונה ?
הווייתנו היא הינה תערובת, זה מורכב מהאישיות ומהמהות. האדם יכול לעלות באוקטאבה הצדדית מהשמש. כאשר האנשים מתחילים להרגיש ולחוש את העבודה הזאת אשר הם באותו הזמן מתחילים לנוע ולזוז בכיוון המהות שלהם ואשר היא תחת החוק של הגורל הנכון שלהם.

570-573
פרשנות על שקילה פנימית, אניים של שקילה פנימית אר שייכים לחלק צר ומכאני ומשקרים לנו
וגורמים לרגשות אשמה וייסורי מצפון התוצאות הפסיכולוגיות בעשות חשבונות נגד אחרים זאת התחושה כי אנשים אחרים חייבים לנו-זה מייצר טעם פנימי רע מאוד ואשר ממנו ההתפתחות של איזה שהיא אינדיבידואליות הינה בלתי אפשרית. ג' : "בהתפתחות האדם חייב להפריד את עצמו שיהיו שני-2 אנשים בתוכו".

573-575
לקחת פנימה רשמים בדרך חדשה. 3 הקומות של כניסת הרשמים, שיטות שונות בזמנים שונים,
ישוע : "אמן אומר אני לכם, כל אשר לא יקבל את מלכות האלוהים כילד הוא לא יבוא בה". אישיות נרכשת.

575-581
הכוח הקוגניטיבי של הרגשות, התפישה העל חושית של המרכז הרגשי הגבוה, מרכזים, אניים, האדם לא יכול לעשות, האדם לא יכול לעשות, תודעה, טיהור המרכז הרגשי, אניים נגטיביים משקרים, נקמנים וזדוניים.

581-589
פרשנות על זיכרון, לכול מרכז יש את הזיכרון של עצמו, חיים בתוך אניים קטנים, סוגים שונים של זיכרון, סידור וארגון ספריית הזיכרון, 2 סוגי זיכרון במרכז הרגשי, אניים בתוך חלקי מרכזים גבוהים, אניים של העבודה, הערכה לעבודה, ביטול חובות.

589-594
הפרשנות של הזיכרון- 2, מרכזים גבוהים, זיכרון פנימי, הרכב הפרש בבית המרזח, מהי משמעותה של טרנספורמציה ?, טרנספורמציה פסיכולוגית, חדשות טובות – אוונגליה, סירה ורפסודה, ג' : תזכרו למה אתם בעבודה.

594-596
דוקטרינה של אניים-1, מאות אלפי אניים בתוכנו, כפי שאנחנו אין לנו כל אינדיבידואליות.

596-598
הערות נוספות על אניים, 'אני' משתמש בטלפון בשמו של האדון, אניים מחולקים לקבוצות שונות ותת מחלקות של מרכזים.

אינדקס 
חלק שני
עמודים : 598-1084

bottom of page