top of page

אמא אדמה אבא שמים

בדף זה : אש-המועצה, נתינת-מתנות, סימני-עשן.

Feather
Feather
Feather 5
Feather 6
Feather 4
Feather 2
Feather 5

אש המועצה
- - - - - - - - - - -
זקני השבט מתכנסים,
לאור אש החכמה
מילים...החלטות...מסקנות
זה יכול להימשך לילות .




קלף – 24
אש-המועצה
ה ח ל ט ו ת
- - - - - - - 

זה הנו מנהג עתיק אצל ילידי אמריקה לקרוא אל אש-מועצה כאשר צריך להחליט החלטות
אשר משפיעות על כל האומה או השבט.
בשביל לשבת בכול מועצה בתור הנציג של האנשים, היה האדם צריך להוכיח דרך דוגמא כי הוא או היא ראויים לכבוד הזה.
הרבה שנים של להיות דובר אמת ואמתי ואמיץ וחומל, חולק ואחד שמקשיב היטב, שופט צדק,
יועץ דיסקרטי וחבר שבט מכובד – כאלו היו אלו שנמנו על ההתכנסות של מועצת הצ'יפים.
אותן איכויות אלו היו הכרחיות גם לכול חברה במועצה של הנשים, במועצות המלחמה,
במועצות ההסכמים, מועצות השבטים או מועצות הרפואה.

בכול החלטה המתייחסת אל נתיבי החיים אשר יכלו לשנות את גורל האנשים, היה צריך לכנס מועצה כך שאפשר יהיה לשמוע כל נקודת מבט קדושה ואפשר יהיה לחקור ולגלות כל אפשרות.

עד המאה ה-19 השטים בדרכי המים של איי-הצב (יבשת אמריקה) היו יכולים לראות מדורות גדולות אשר נבנו בקרחות יער. שם ישבו זקני השבט והיו מצטופפים בשמיכות ביושבם במעגל בפגישה פרטית ומחליטים החלטיות עד לשעות הקטנות של הלילה.
אש-מועצה זאת מזכירה לאנשים הילידים כי גורלנו נקבע על-ידי אלו שבהם אנחנו בוטחים,
אשר פסעו על הארץ ואספו בחייהם ידע רב.
כאשר מדברים על זקני השבט זה עם הערכה והוקרה מאוד גדולות כי זקני השבט הוכיחו את הערך של חכמתם דרך ההדרכה של כל אומת שבטים בדרך חסרת אנוכיות של חכמה ואומץ.

לפני שאיזושהי מועצה מתחילה, חולקים במקטרת וכל קרובי משפחתנו מתבקשים להוסיף את הרפואה שלהם כדי להעצים את ההתכנסות הזאת.
המסתורין הגדול ואמא ארץ מתבקשים להוסיף את חכמתם אל אש המועצה.
מפצירים בפני הכוחות של ארבעת הכיוונים להוסיף הארה, אמון ותמימות,
ידיעה פנימית ובחינה-עצמית, חכמה והוקרת תודה אל המתנות שמביאים זקני השבט.
אז, בני המשפחה אשר הם הוויות היצורים החיים, בעלי הכנף, מחוסרי הרגליים, הזוחלים המבעיתים – החרקים ובעלי הסנפירים מתבקשים להיות נוכחים.
וכמו כן גם אנשי-האבן, האנשים העומדים, אנשי-הענן, סבא שמש וסבתא ירח
מוזמנים להיות חלק מאש המועצה. אומת השמים העצומה וכל האחים והאחיות מן הגלקסיות האחרות מוזמנים לעזור בהחלטת ההחלטות, יחד עם ארבעת הצ'יפים של שבט האוויר, האדמה המים והאש.
את כל הרפואה הטובה הזאת שמים בתוך המקטרת ;
ואז העשן מן המקטרת מביא את הרוחות – Spirits של כל קרובי משפחתנו לתוך משפחה בתור יועצים.

כל נטל ועול אישי נותר ונשאר מחוץ למעגל.
כל כישרון לגלות ולפתור פתרונות נכנס לתוך המעגל.
עם כל אי-הסכמה בין חברי המועצה מתמודדים על-ידי זה משלימים ומתפייסים  'קוברים את הגרזן' – Burying the hatchet   לפני שמעשנים את המקטרת. 
משקיפים ובוחנים ומקיימים פרוצדורה פרלמנטרית על-ידי שימוש במקל הדיבור ונוצת התשובה.
(ראו קלף 15) כל נקודות המבט נשמעות כשעוסקים בנושא אשר צריך חוות דעת ופתרונות. 
אחרי ש, כל חבר הציב את נקודת המבט שלו או שלה, מגיעים אל החלטה משותפת בהצבעה.
בנג'מין פרנקלין ותומס ג'פרסון אשר ביקרו את קונפדרציית השלום של שבט האירוקוייס – Iroquois

וישבו במועצה עם אימהות השבטים של ששת האומות היו מלאי השראה מצורת הדמוקרטיה שלנו וכללו ושילבו את ממצאיהם בחוקה של ארצות הברית, והשתמשו בחכמתנו במגילת הזכויות.

כל מועצה מסתיימת בתפילת הוקרת תודה וארוחה ומשתה, וזה תלוי בתכלית המטרה של הפגישה.
193

כאשר הנתיב אשר אומה שלמה הולכת על-פיו תלוי בהחלטה אשר נעשתה באש-המועצה,
ניתנת חשיבות מאוד גדולה להחלטות האלו.
כל המסקנות אשר הוסקו והחוקים אשר נעשו וחוקקו ימשלו וישלטו בכולם בכול השבט.
כל חבר שבט אשר בוחר לסרב להחלטת המועצה יהיה חייב לענות בפני המועצה.
לאבד פנים (לאבד פנים = לאבד את כבודך ולהיות מבויש) על-ידי כך שאתה מסרב לאיזשהו חוק או כלל חדש, המשמעות של זה יכולה להיות הרחקה או סילוק מן השבט, או איזושהי צורה של צורך לכפר או לפצות באם הפשע או הפגיעה, העלבון או ה-עברה היו משהו קטן.

רוב מועצות האומות מורכבות מצ'יפים, מאימהות השבט, זקני השבט, ההיסטוריונים, אנשי הרפואה, היועצים והרואים – Seers .
היוצאים מן הכלל הן המועצות של האנשים הצעירים או המועצות של החברות, אשר מאחדות ומשלבות את החוכמה של זקני השבט עם הרעיונות החדשים אשר מוחזקים על-ידי הצעירים.
במקרה של המועצה המאוחדת המשולבת מן הצעירים וזקני השבט,
מסתכלים על נקודות המבט והראות של הדורות החדשים כשוות לאלו של הדורות היותר מבוגרים.
ההדרכה מסופקת על-ידי זקני השבט והרעיונות החדשים והיצירתיות הם
המתת של ההבעה הצעירה.
האנשים הקדושים שלנו הם הרואים – Seers  אשר יכולים להבחין מה יחזיק העתיד עבור הדורות הבאים.
בראותם את החיזיון של האספקטים האלו של העתיד,
זקני השבט יכולים לגשת אל הרעיונות אשר סופקו על-ידי הצעירים אשר מן האומות שלנו
עם חכמה ויכולת הבחנה.

תהליך עשיית ההחלטות אשר מדריך את נתיב דרכם של הילידים האמריקניים הנו רב-פנים.
ונוהגים בכבוד בכול נקודות המבט הקדושות של אלו אשר מושפעים מן ההחלטות.
אם מישהו קיבל חיזיון או חלום-רפואה בנוגע לחכמה של ההחלטה הסופית,
אז שוקלים וסוקרים ובוחנים את האינפורמציה הזאת.

האופן אשר בו התמודדו בעבר עם הסיטואציה נלקח בחשבון.
הדרך אשר בה ההחלטה ההגיונית תשפיע על החיים של האנשים נשקלת בזהירות.
התוצאה הרצויה היא תמיד לשמור על השלום, השלווה והשקט.
אם ההחלטה מערבת שתי חבורות או שני פלגים אשר הם במחלוקת או סכסוך אחד עם השני/יה,
אז מתייעצים בעזרת החוק השבטי כדי להביא אל משפט צדק.

כאשר מישהו קורא אל מועצה, אז האדם הזה חייב להיות האומץ לקבל בחסד את החלטות המועצה הזאת עם חסד.

194
לדוגמא, אם האדם לא היה הוגן עם שכנו, והוא קיבל פסק דין נגדו בעבור התנהגותו העלובה,
אז האדם הזה מחויב לנהוג על-פי החלטת המועצה לגביי איך הוא אמור לתקן את המצב הזה.
להודות בעוול ולתקן את המעוות בונה אופי, וזה עושה את השבט ואת האומה יותר חזקים.
אין אבדן-פנים כאשר האדם מוכן לתקן את המעוות ולפצות.
כבוד נמצא במוכנות להשתנות.
פעולת אומץ זאת אשר היא המוכנות לתקן את השגוי ואת הטעות, מאפשרת לכולם לראות איך הפושע הולך שוב בדרך הנתיב הקדושה.

האחד מגיע להבין ולתפוש את החושה של האחדות כאשר מתבוננים בדרך אשר הייתה לאבותינו הקדמונים של עשיית החלטות מועצה דמוקרטיות.
כאשר טובת כולם מונחת לפני טובת המעטים, אז לכולם מובטח עתיד מלא בשפע.

לימוד זה מדגיש כי עד ש, כל האנשים יהיו בסדר, יצליחו וישגשגו, באמת אף אחד מן האנשים לא מצליח ומשגשג.
רעיון זה מקיף את כל הגזעים והאמונות כי סבא שמש זורח על כולנו.
אז אנחנו מכבדים את הערך של האינדיבידואל ומכירים ומודים בצורך להזין ראשון את העצמי
כך שהכישרונות אשר כל אינדיבידואל מביא אל העולם יכולים להזין את כל האנשים.
אם נוהגים ועוקבים אחר קווים מנחים אלו, הילדים של הארץ ישברו ויחתכו את הכבלים
של חוסר השוויון והדיקטטורה.


מה מספרת לך אש-המועצה . . :
אם הייתם מעורפלים בנוגע לצעד הבא או מה לעשות בעתיד, אז קלף אש-המועצה מתעקש כי תעשה החלטה. לא יכולה להיות תנועה קדימה אם אתה נכשל בלהחליט איזה נתיב יוביל מחוץ לביצה ולתוך היערות.
צריך אומץ כדי לעשות שינויים בחייך
ואת כל השינויים חייבים להתחיל עם החלטה.
תעשה זאת ואל תסתכל אחורה. החיים מחכים לך בכול יופיים והדרם.

195

אם ההחלטה של מישהו אחר משאירה אותך במצב או במקום בלתי מבוסס, חסר יסוד או פשוט מסוכן, תעשה החלטות חדשות משלך עצמך.
אין כל צורך לעשות את ההחלטות שלך מבוססות על אלו של אחר.
תשקול את כל האפשרויות שלך ואת איך החלטתך משפיע על האחרים, ואז תהיה מספיק אמיץ כדי לפעול.
תמצא את האמת שלך ותדבק בה.
סוף

 

אש מועצה.png
Feather 2
Feather 2
Feather 5

טקס מסירה, נתינה והענקה

אהו –  Aho ילד הארץ !
האם אתה יודע את סוד המסירה ?

ככול שאתה משחרר כך אתה מקבל
כי זאת היא דרך הטבע.

אהו, ילד הארץ !
האם אתה מאמין כי תקצור את אשר זרעת ?
טיפת חכמה תעניק את האמת ואז באמת תדע.

קלף – 43
טקס מסירה, נתינה והענקה - Give away ceramony 
שחרור

אחד מן הטקסים החשובים ביותר בלימוד של ילידי אמריקה הנו הטקס של המסירה והענקת המתנות או טקס ה 'פוטלאץ' ' – Potlatch .
בריטואל הטקסי הזה המסירה ונתינת מתנות ורכוש מועיל או אהוב היא צורה של לחלוק עם אחרים.
זה גם סימן כי זה אשר מוסר ומעניק מוכן לעשות הקרבה וקרבן ולמסור בהיכנעות את המתנה לאדם אחר בלי היצמדות או חרטה.
המשמעות וההבנה הילידית של הקרבה או קרבן הייתה במקור לעשות את זה קדוש.
כדי לעשות איזושהי פעולה או מתנה קדושה צריך האחד להשלים את הפעולה הזאת בלב שמח
וגישה ענווה.
נתינה היא רק צעד אחד של התהליך
והיא מאפשרת לנותן להסתכל פנימה לתוך עצמו כדי שהוא או היא יוכלו לבחון את פוטנציאל הגדילה אשר משויך למסירה ולנתינה.

לפני שנים רבות בין האינדיאנים של ה 'טלינגיט' – Tlingit של צפון מערב אמריקה,
שבט העורב – Crow  ושבט הנשר – Eagle  ערכו טקסי 'פוטלאצ' '
הם היו אוספים את כל מה שהם יכולים כדי למסור את זה לאלו אשר בצורך ובמצוקה.
בכול זמן שערכו פוטלאצ' השבט הנותן היה מפיץ אפילו כמות גדולה יותר של טובין
מאשר מה שהם קיבלו ב-פוטלאצ' קודם במטרה להראות את הערכתם.

בתחילת המאה ה – 20 הפסיקה ממשלת ארצות הברית את הריטואל הטקסי הזה.
הממשלה האמינה כי טקסי ה-פוטלאצ' יוצאים משליטה כי האנשים היו נותנים ומעניקים
יותר מדיי.
314
סוכני הממשל לא יכלו לתפוש איך אנשים שהיו נראים עניים יכולים לקחת את המעט שהיה להם לתת אותו לאחרים, ואז להישאר לחיות עם כמעט שום דבר למעשה.
סוכנים אלו חשבו כי טקסי הפוטלאצ' הם סוג של תחרות
אשר מביאים בושה ועוני לאנשים.
אך זה היה רחוק מן האמת.

 

במסורת הילידית אף אחד לא ננטש אף פעם, אף אחד לא נשאר יתום, אף אחד לא נשאר בלי מזון בלי מגורים או בלי עזרה.
ההבנה בין האנשים הילידים היא כי כאשר האחד חולק את כל מה שיש לו, בשביל שהאנשים יוכלו לחיות אז כבוד ושפע מגיעים אל הנותן.
לאינדיאנים יש משפחות מורחבות אשר מאמצות הרבה קרובים והם דואגים אחד לשני.
אלו אשר מבורכים בקניינים ובמזון תמיד חלקו עם אלו אשר חסר להם ואין להם.
גלגל הרפואה יכול להסתובב מחר, ואלו אשר היום בצורך אולי יהיו מבורכים בשפע אשר הם יוכלו לחלוק.

המטרה של נתינה והענקת המתנות היא לחלוק. השיעורים אשר מחוברים וקשורים אל הטקס הזה מלמדים את האנשים איך לשחרר קניין ורכוש ולשחרר את הרעיונות של החשיבות אשר קשורים ומחוברים אל החפצים האלו.

ככול שהקניין והרכוש יותר מוערך ויקר וכמה שיותר גדולה תחושת הבעלות, ככה השיעור הוא יותר עוצמתי.
אף פעם לא משתמשים בטקס המסירה וההענקה כדי להיפטר מחפצים אישיים
אשר כבר לא פונקציונאליים או כאלו שלא מתפקדים וזקוקים נואשות לתיקון.

חלק מהמתנות מטקס הנתינה יכולות להיעשות במיוחד בשביל הטקס.
לתת פריטים שהיו בדרך להיזרק או מחוסרי ערך זה חרפה ובושה בשביל הנותן המעניק
וזה מראה חוסר כבוד למקבל.

אם האחד לא יכול לתת בלי שיהיו מחוברים לזה כבלים ובלי היצמדות
אז אין בכך שחרור אמתי וכך הקדושה של הנתינה בלי ציפיות נהרסת.

הרעיון של לקנא או לחמוד ברכוש של אחרים היה מושג זר
לפני הפלישה של לבני העיניים אל איי-הצב (יבשת אמריקה).

בין שבטי אמריקה הילידית, אם לא דאגו לכולם אז האנשים איבדו פנים.
אף פעם לא הייתה הצדקה שחלק יחיו חיי מותרות ולוקסוס בזמן שהאחרים מאותו השבט גוועים ברעב.

315
במסורת הילידית אף פעם לא חושבים על מתנה בתור מחויבות
ולא משתמשים בה בתור אמצעי כדי לשלוט באדם אשר מקבל את המתנה.
הרעיון של הנתינה מתוך חובה הגיעה עם אנשי-הסירות מן המערב אשר רעיונותיה היו מבוססים על המחשבה האירופאית אשר הייתה כי אם האדם נותן מתנה אז הנותן מצפה למשהו בחזרה.
כאשר זה הנוהג וההתנסויות של נתינה אז אין בכלל 'מסירה או נתינה והענקה אן שחרור'.
כאשר ההיצמדות אל קניינים חומריים חזקה בתוך האדם
הטוב אשר ניתן לאחרים גדוש בכבדות עם ציפיות או עם דרישות.

הגזע האדום יודע כי נתינה היא דרך לשחרר את הרוח של האנשים מההיצמדות לעולם הפיזי.
בשחרור קניין ורכוש אנחנו אוהבים מאוד ומסוגלים לפתוח את החיים שלנו אל שפע עתידי.

עושר נמדד בהרבה דרכים שונות על ידי דו-הרגליים המכסים את פלנטה ארץ שלנו.
במסורת הילידית, מידה חשובה עושר זאת היכולת של האדם לעזור לאחרים.
פיתוח כישרונות והמוכנות להשתמש בהם כדי לעזור לאלו אשר יש להם צורך
מציבים את האדם בנפרד מן האחרים אשר מחפשים סיפוק ושביעות רצון עצמית.
סוג זה של אינדיבידואל הנו סמל למנהיג פוטנציאלי בשבט.
חוסר אנוכיות זה סימן כי האינדיבידואל הנותן והמעניק מסוגל לעמוד בנפרד מן ההיצמדות של העולם הפיזי.
החיים הרוחניים של האדם הזה הם בדרך כלל מפותחים היטב
ונושאים את הרפואה של האבות הקדמונים.

הקונצפט או התפישה הרעיונית של הנתינה האינדיאנית מגיע מתוך חוסר ההבנה כאשר
איש-הסירות הלבן קיבל את נתינת-המתנות והאינדיאני אשר נתן לו את המתנה ביקש אותה אחר כך בחזרה.
הנוהג זה של לבקש בחזרה את המתנה נעשה מתוך סיבה, כי אם ניתן למישהו פריט אשר הוא לא משתמש בו אז לנותן יש את הזכות לדרוש בחזרה את המתנה הזאת ולתת את זה למישהו אשר אשר ישתמש בה.
לכול חומר בעולמנו יש תפקיד בבריאה.
לנו ה-דו-רגליים יש את היכולת לעזור לכול חלק של הבריאה על-ידי כך שאנחנו מכבדים את המשימה המסוימת של כל אחד ואנחנו מאפשרים לזה להיות בשימוש.

אם קדירת חימר יושבת על המדף ולא משתמשים בה אז המשימה של הקדרה הזאת לא מכובדת ומקודשת.  
316
ולפיכך הדבר הזה אמור להיות מועבר אל מי שיעזור לדבר הזה להשלים את משימת השרות שלו.
כאשר איזשהו דבר נעשה בידי אדם, הרפואה של היוצר היא חלק מן האובייקט אשר נוצר.
להרוס את החפץ סתם ללא צורך או להפקיר את זה או לקלקל את זה בצורה גחמנית
זה יהיה לא לכבד את הרפואה של היוצר ביחד עם יכולתו של הכלי הזה להיות בשימוש.
האבות הקדמונים אומרים כי אם חפץ או דבר כלשהו נשבר בצורה חסרת זהירות על-ידי בן-אדם
אז הרוח – Spirit  של החפץ הזה נהרגה.
לעשות צחוק ממשהו שמישהו יצר או להעביר על זה ביקורת או לשבור את זה
יהיה לבייש ולבזות את העצמי שלך.
הרעיון כי המתנות אמורות להיות בשימוש כדי להיות בפוטנציאל המלא שלהן
תמך במשך מאות שנים בגזע האדום.
באופן הזה כולם מכירים ומודים על המתנות אשר המסתורין הגדול נותן דרך שדה השפע
וכמו כן זה גם תומך במטרה שהאחד לא יכול לצבור יותר מ- מה שהוא יכול להשתמש באופן אישי.

הלימודים של נתינת המתנות הם בסיסיים בהבנה הילידית.
הרבה שיעורים אחרים נלמדים בכול פעם בה יש לאחד את ההזדמנות לחלוק,
והוא עומד בפני רגשות אישיים אשר עולים כאשר נעשית ההחלטה לתת מתנה.
כפי שאנחנו משחררים את עצמנו לתת כאשר הכבלים מחוברים או החרטה אשר מגיע לעתים אחרי שנותנים, אנחנו מסוגלים לשחרר את הרוח – Spirit שלנו ולאפשר לה להמריא מעבר להבנה המוגבלת של העצמיים הקודמים שלנו.

היישום
הקלף על נתינת המתנות מדבר על הקלה דרך שחרור. אל תידבק ותיתקע ותחזיק איזשהו דבר אשר כבר לא משרת אותך יותר.
עמיתים, חברים, רעיונות, הרגלים, חפצים אישיים וקניינים אשר יכול להיות שבזמן הזה הם צריכים ללכת.
יכול להיות כי ההיצמדות אל גישות כמו צורך שיצטרכו אותך או יחבבו אותך כבר גם לא משרתת.

אתה מתבקש לחלוק מה שאתה יכול, לתת ולהעניק משהו אשר יכול לעזור למישהו אחר,
או פשוט רק לשחרר.

אל תחזיקו כל כך חזק.

הזרימה הטבעית של החיים מדוכאת ונרמסת כאשר אנחנו מתעקשים על שליטה טוטלית.

317

בכול מקרה, קלף נתינת המתנות אומר לנו לשחרר כול קשר וחיבור אשר עושה אותנו שבויים בבריאה וביצירה שלנו עצמנו. ובעשותנו כך, אנחנו יכולים לפרוש את הכנפיים שלנו ולעוף.
תזכרו כי נדיבות היא כישרון והסגולה אשר מגיעה מן היכולת להתיר את הפחד של המחסור
ולבטוח במסתורין הגדול.

 



מה מוסרות  לך הוויות-הרעם . . :
הקלף של הוויות-הרעם אומר לך כי אתה הזרז המאיץ – הקטליזטור אשר יכול עכשיו לפקוד על האנרגיה השמישה שבידך. אתה ממומן עם אנרגיה איתה אפשר להשלים כל משימה אשר עולה בדעתך. 
אם ניסית בלי תוצאות או שפשוט רק לא הצלחת להשיג מספיק קיטור בשביל העניין,
הקלף הזה מאותת ומסמל הקלה. אתה יכול לזרוק ולהיפטר מהתסכול ולהמשיך עם זה.
עכשיו האנרגיה היא שלך. תקרא אותה אליך ותשתמש בה.
אנרגיה שמישה מגיעה בצורות רבות. 
תראה איזה סוג של אנרגיה יכולה להיות מיושמת במצבך בהווה ואז תקרא לה ותפקוד עליה.
הגוף שלך הנו המטה של הברק והוא יוליך את כל האנרגיה אשר אתה צריך.
תצעק את כוונותיך אל אומת השמים. הוויות-הרעם מזכירות לך לחדש את המלאי שלך
בהתאם לכמות האנרגיה אשר אתה מוציא. 

Feather 4
Feather 3
Feather 6
Feather 5
Feather 2
Feather 5
Feather 2


 

סימני עשן

- - - - - - - -

שפת השמיים הקדושה
דברי אליי בבקשה.
את השוכנת היכן
שהנשרים עפים,
הרוח – Spirit
 שאני יכולה לראות
בצורה של אנשי-הענן
המגיעים ובאים
מתוך האש.
עשן קדוש
הנך קורא לי
להיות התשוקות
והבקשות שלי.
תן לי לצאת למסע
אל השמים בלב אמתי,
כדי שאוכל לעוף כמו הנשר
ולהיות קרוב אליך.


קלף-32
אותות וסימני עשן
כוונה

הגזע האדום הבין והשתמש בשפות רבות בלתי מדוברות במשך שנים רבות.
לימדו אותנו לקרוא את הסימנים של אנשי העננים ; את השינויים במזג האוויר ; את התנועה של העדרים ; את ההרגלים של האחים והאחיות שלנו, הוויות היצורים ; את הקריאות והיללות של הערבות השוממות ; את המסרים בחלומות הרפואה ; ואת שפת הלב.

אותות וסימני העשן הם שפה בלתי מדוברות נוספות של ילידי אמריקה.
שפת השמים מושגת דרך להדליק אש עם תערובת של עצים יבשים וירוקים ולהשתמש בשמיכה רטובה כדי להחניק את האש ולשחרר ענני עשן.
בזמן הקרב משתמש כל שבט בסימנים ואותו שונים כדי לסמן ולסמל נתיבים ודרכי פעולה או כדי לשנות את התכניות הסודיות שלהם.
פעילות קבועה זאת שומרת את האויב מבולבל ונבוך.

אותות וסימני עשן הם גשר בין השמים לארץ.
העשן מן המקטרת הנו המהות של התפילות שלנו בצורה הוויזואלית הנראית, במסע אל המסתורין הגדול. באופן הזה מיודעים כל בני משפחתנו כי תפילות האנשים נשמעות במסע אל אומת הכוכבים העצומה.
אותות וסימני העשן הם בשימוש למען תקשורת של הצופים היושבים בנפרד במרחקים גדולים והם לא שונים מן הסימנים והאותות של העשן אשר נשלחים דרך המקטרת אל המסתורין הגדול.
186
בשניהם יש שפות לא מדוברות אשר מאותתות את הכוונה של השולח.

רק מעט אנשים יודעים כי המהפכה הראשונה בארצות הברית התחילה עם שתי שפות לא מדוברות. אלו היו שפת החוט עם הקשרים אשר נישא על-ידי רצים למגוון מקומות שונים והשפה של האותות וסימני העשן.
בשנת 1680 האינדיאנים האמיצים של פואבלו – Pueblo אשר היו עדיין שקטים ושלווים ושוחרישלום, הפכו לגזע של עבדים על-ידי הפולשים הספרדים.

עמק הריו-גראנדה Rio – Grande  במקסיקו החדשה, היה ידוע קודם בתור – Aztlan – אזטלן.
הייתה זאת מולדתם של האצטקים הרבה לפני ש, קורטז ו, קורונדו התחילו את החיפוש אחר הזהב.
לכול פואבלו – Pueblo  הייתה סידרת חוקים שונה ושפה שונה ; למרות זאת, כולם חיו בשלום אחד עם השני ובהרמוניה עם אמא ארץ במשך מאות שנים.

אחרי הרבה שנים של שליטה אכזרית, איש-רפואה של הפואבלו – Pueblo
אשר שמו היה 'פופי' – Popi – איחד את כל הפואבלו ועזר לארגן את ההתקוממות והמרד
אשר מחצו וניפצו את אחזקתם של הספרדים.
תכנית מבריקה זאת סימלה את החזרה אל הכוח על-ידי אלו אשר חיו עם האדמה והארץ
במקום לקחת ממנה.
רצים נשלחו אל הפואבלו הראשון עם חוטים או רצועות אשר היו קשורים באופן מסוים
אבל נתפסו ונהרגו על-ידי הספרדים.
אותות סימני העשן אשר סימנו וסיפרו על המרד וההפיכה יצאו אל האור שלושה ימים לאחר מכן.
הניסיון של הרצים היו תחבולה תכסיסית טהורה והיא עבדה.
הספרדים עינו שני רצים צעירים אשר נשאו חבלים עם קשורים ונאמר להם כי ההתקוממות תתרחש ארבעה ימים אחרי שהרצים נורו.
ההתקוממות הממשית החלה אחרי 3 ימים והיא החלה על-ידי אותות סימני עשן.

האפשרות של ניצחון בשביל אנשים הפואבלו שוחרי השלום הייתה מכה עוצמתית אשר היכתה את ליבם של האפצ'ים הפושטים אשר הציקו והטרידו את הפואבלו במשך שנים רבות.
באזורים מסוימים האפ'צים הצטרפו אל הקרב
והספרדים סולקו מן ההרים והגאיות של אזטלן-Aztlan.
כוונתם של שבטי הגזע האדום הייתה לתבוע בחזרה את מערכות הידיעה שלהם ולהשתמש ברפואות שלהם עצמם. במסכות, בבובות הקצ'ינה, ברעשנים המצלצלים המקשקשים, בתופים, בנוצות נשרים ובחפצים קדושים אחרים אשר נשרפו בפקודתם של הכמרים הקתוליים במאמץ לכפות נצרות על אנשי הפואבלו.

187
האותות וסימני העשן שולחים את האנשים אל אומת השמים כבכי המהדהד אל החופש והם המנצחים.
האחדות של לב אחד ו – Mind – תודעה אחת בין השבטים השונים אשר לא יכולים לדבר אחד את השפה של השני, הייתה מוגשמת דרך השפות הבלתי מדוברות שלאותות סימני העשן והחבלים עם הקשרים.

האותות וסימני העשן הם השפה של עם השמים אשר מעבירים את הכוונה של השולח אל הרוחות – Spirit -  האלו אשר מבינות את לחישות הלב.
את התשובות לשאלות של האותות וסימני העשן אפשר לקרוא בפניהם של אנשי העננים.
כאשר נשלחים אותות וסימני העשן אל המסתורין הגדול דרך האש או המקטרת,
השואל מבקש ומחפש אחר ידיעה פנימית לגביי שאלה אחת.
צורות עשן הן דרך אחת בה הרוח – Spirit  יכולה להיראות על-ידי המין האנושי מן הבחינה הוויזואלית, וההתגלמות של עוזרי-רפואה אלו יכולה להביא שלווה, שקט ורוגע אל ליבו של המחפש.
אם במסע חיפוש חיזיון האדם מדליק אש כדי לשלוח את כוונת הלב אל אומת השמים, התשובות יכולות להגיע אל האדם הזה בצורות הנוצרות על-ידי אנשי-הענן.

 

בלילה אחד לפני שנים רבות אני צפתי במעיין טבעי חם, הסתכלתי למעלה אל המלאות של סבתא ירח אשר זרחה גבוה מעליי בלילה זרוע כוכבים.
הקמתי מדורה 7-שבעה מטרים לפניי במקום בו העמק היה שטוח ובלי עצים.
למקום המיוחד הזה הלכתי לבדי כדי לחפש אחר תשובות בשביל לבי הרעב.
הדמעות של התסכול התגלגלו מעיניי ושלחו מעגלים כסופים אל המים המבעבעים של הבריכה.
ביקשתי תשובות על איך לחזור אל העיר ולהתמודד עם חוסר התוכן והטפלות אשר מצאתי באלו אשר ניסו להיות 'מישהו' במקום להיות מי ומה שהם עצמם.

אז ראיתי איש רפואה עתיק הולך לכיוון אש המדורה שלי ומרים שמיכת מסחר ישנה ואדומה.
הוא הלך לכיווני וטבל את השמיכה בתוך הבריכה, וסחט אותה וזז בחזרה אל האש.
הוא פנה אל האש והתחיל לשיר, אני זיהיתי כי זה סבא טקוויז, אשר הנו אחד מן האבות הקדמונים שמדריך את דרכי.
סבא טקוויז הפציר והתחנן בפני הרוחות של ארבעת הכיוונים.
188
האנרגיה החלה להיבנות בזמן בו הוא שר את המזמור אשר קרא אל אומת הכוכבים העצומה לשמוע את תפילותיי ולדבר אל לבבי.

בכול פעם בה אמרתי תפילה פנימית, סבא טקוויז הזיז את שמיכת סחר-החליפין מעל האש ואז הוא הרים אותו ואפשר לסימני אותו העשן שלי להעלות אל שמי האינדיגו.
בהתחלה הגיעו ונסחפו אחד או שני אנשי ענן תועים ואז האחרים אשר באו לראות איזה דו-רגליים
ואיזה רוח – Spirit של האבות הקדמונים קראה להם.
צ'יפ איש-ענן היה בצידה הימני של סבתא ירח והחל לשנות את צורתו כפי שהעשן נגע בפניו,
ונוצרו הפנים של הבופאלו, של הזאב, הנשר והדוב.
בעלי הברית שלי באו לקדם את פניי בברכה ולהעניק לי תשובות !
הייתי מלאת שמחה וכמעט פיספסתי את עזיבתו של סבא טקוויז אשר עיניו בהקו ברק וחיוכו היודע התנוסס על פניו.

צפתי במים החמים של רחמה של אמא ארץ שלי ושמעתי את המסרים של עוזרי הרפואה שלי בלבבי.
בופאלו אמרה לי כי ה-דו-רגליים אשר פוגעים אחד בשני הם אלו אשר הולכים שולל אחרי הפחד ממחסור. אנשים אלו איבדו את אמונם במסתורין הגדול ובשדה השפע.
הצורך שלהם להיות מחוברים אל משהו או אל מישהו אשר הם מאמינים כי הוא חשוב מבוסס על הפחד שהכישרונות שלהם לא שווים ושקולים לאלו של האחרים.
זאב דיבר אליי ואמר לי כי מוצאי הדרך של העולם שלי אף פעם לא צריכים ולא יהיו צריכים להתרברב על מי שהם היו או איה והיכן הם היו והלכו. אלו אשר פרצו לשטחים חדשים אשר אחרים יכלו ללכת אחריהם היו עסוקים מדיי כדי להיפגע מאדם אחר אשר טען מתוך קנאה כי הוא מי שהוא לא באמת.
נשר דיבר אליי ואמר כי חופש אמתי יכול להימצא רק על-ידי אלו אשר מצאו הארה בדרך האמת
וחיו בתוך לבבותיהם.
אז הופיעה הדובה ודיברה על הכוח אשר הייתי צריכה למצוא בתוך עצמי במטרה ללכת את הדיבור שלי – Walk my Talk  בעיר הגדולה והרחק מן הרחם של אמא ארץ שלי.
דובה אמרה כי שהמחר - 'מחריים' יענו כאשר כל אדם יבקש ויחפש אחר כוח באמת של היום.

ביודעי כי כוונתי הגיע אל אומת השמים דרך השירים והסימנים ואותות העשן של סבא טקוויז זה נתן לי השראה חדשה ותכלית מטרה חדשה
189
הייתי מוכנה להחזיק גבוה את האמת שלי ולהשתמש בכוונה שלי כדי לגעת בליבותיהם
של חבריי וכעיי ה-דו-רגליים.
כבר לא הייתי צריכה יותר להיפגע מן השקרים או לקחת על עצמי את הכאב של אלו אשר
" דיברו את ההליכה שלכם – Talk There Walk  " במקום להיות היופי אשר המסתורין הגדול בראם להיות.


מה מאותתים לך סימני העשן . . :
הסימנים ואותות העשן אשר נשלחו אל דרכך קוראים לכוונה ברורה ובהירה
אם התכלית והמטרה או הכיוון שלך בחיים מבולבלים אז עכשיו זה הזמן 'ללכת את הדיבור שלך'
-  Walk your Talk .
הסימנים והאותות אשר אתה שולח אל האחרים יכולים אולי להביא לכיוונך תשומת לב לא רצויה.
התבונן מה הוא זה אשר אתה שם בחוץ וכלפיי חוץ ותתיישר ותזדקף כך שתמשוך את סוג האנשים והתנסויות אשר בהם אתה רוצה בתוך המרחב המקודש שלך.

מסר נוסף אחר הנו תזכורת מעולם הרוחות – Spirit.
אם אתה חסר כיוון או שיש לך כוונה לא ברורה לגביי מה הם הצרכים שלך,
אז בעלי הברית לא יכולים לסייע ולעזור לך ולתמוך בך בבקשות האלו.
כוונה ברורה מביאה פרסים וזכיות ותגמולים בכול הרמות, ומאיצה את תהליך הגדילה שלך.
שים לב ותנצל ותפיק תועלת את הכוח ואת העוצמה של הכוונות שלך.
ניצחת את מחצית הקרב כאשר הכוונה הברורה והבהירה שלך מסירה את המכשולים לפעולה החלטית.
סוף

 
 

 

Feather 3
Feather 5
מנדלת חרוזים אינדיאנית.png

א ב א  ש מ י ם 

א מ א  א ד מ ה 

טקס מתנות.png
Man in a Field
bottom of page