top of page

אמא אדמה אבא שמים

Feather
Feather
Feather 5
Feather 6

בדף :  זמן החלום, פנים צבועות מצוירות, טקס הפיוטה

Feather 4
Feather 2
Feather 5

זמן החלום

- - - - - - - - -

זמן החלום מלמד
על ממלכות אחרות
אשר קיימות בתוך השלם,
כפיל הגוף משוטט לכאן,
פתרונות לנשמה.

לגעת במרחב מקודש אחר
מעבר לשביל החלב,
לטייל אל כוכבים רחוקים
לחבר את הלילות אל הימים.

קלף – 33
זמן החלום
ראיה וחיזיון לא מוגבלים

לאחרונה, הופצה הרבה דיסאינפורמציה-מידע מוטעה על זמן החלום.
החלטתי כי זה מאוד חשוב לחלוק את הלימוד אשר קיבלתי במטרה לספק ולייצר מערכת ידיעה

אשר תעזור ותתמוך באלו אשר עושים מסעות מחוץ לגוף.
 

במסורת הקוקטאו - Choctaw יש ארבעה-4 סוגי חלומות.
חלומות אלו של זמן השינה הם אלו המגיעים בזמן בו הנך ישן.
הסוג הראשון של החלום הנו חלום של קניין ורכוש – Property.
ומאורעות מנבאים שחורות ו/או מתריעים אשר יביאו לחולם רכוש חומרי.
זה נקרא גם 'חלומות עושר' והם מובאים על-ידי בעלי הברית על-מנת להראות לחולם הישן
את מצב הסיטואציה הפיזי הממשי אשר יביאו שפע אל אוהל ה 'טיפי'.
בסוג הזה של החלום ניתן לחזות מראש את השפע אשר האדם יקבל בחייו.

 

הסוג השני של חלומות הנו 'חלומות בלי חשבון'.
בסוג הזה של החלומות אין יותר שום דבר דו-משמעי ומעורפל ושרידי שאריות של מחשבות בלתי קשורות
אשר נזכרים בהם כאשר מקיצים.
בגלל חוסר האינפורמציה המוצגת אין לחלומות אלו ערך אמתי והם הנמוכים ביותר בחשיבותם בעמוד הטוטם.
לחלומות אלו אפשר לקרוא גם 'החלומות שלא נותנים דבר'. הסיבה לכך היא שהם לא מגלים שום סודות.


הסוג השלישי של החלומות הם 'חלומות משאלה'.
והם יכולים להכיל את תקוותיו של החולם לעתידו או לעתידה,
אשר לא תמיד מתגלם באופן פיזי כי הם לא מקבלים גיבוי של אמון.
אם הסוג הזה של חלום נחלם על-ידי אדם אחר ואתה נמצא בתוכו ומספרים לך על כך,
יכול להיות שיהיה לחלום איזשהו סוג של ערך מרפא.
כמובן כי זה עדיין יכול לא להתגשם בגלל העובדה שיש לך רצון חופשי.
במושגים מודרניים, 'חלום משאלה' זה, יכול להיות חלום המקטרת של מישהו אשר חולם תמיד
על גדולה אבל אף פעם לא עובד ומתאמץ לכיוון המטרה הזאת.

 

הסוג הרביעי של חלום הנו 'חלום רפואה' והוא מביא חיזיון לעתידו של האדם בצורה מדויקת ונכונה ללא רבב.
הסוג הזה של חלום בזמן שינה הנו מתת נדירה.
וזה הנו הסוג הכי מבוקש על-ידי אלו אשר מחפשים ומבקשים אחר הריק.
זה היה תמיד מנהג שבטי לשמור את החלומות האלו לעצמך
עד אשר נאמר למישהו אחר בחיזיון-ער כי קיבלת חלום רפואה.
בנקודה זאת, אם חלום הרפואה היה משהו אשר יעזור לכול השבט או האומה
אז החולם יכול היה להחליט האם לפתוח או לא לפתוח את החיזיון דרך זה שהוא יספר עליו.
אם חלקו בחיזיון הער של האדם האחר, ואם זקני השבט ראו את הערך בחלום זמן השינה המקורי,
זה יכול היה לקבוע תכניות שבטיות לעתיד.
לבטוח ולנהוג על-פי חלומות-רפואה זה עדיין בעל חשיבות עליונה.
להכחיש ולדחות מסר בכזה סדר גודל זה להרוס את ברות הקיימא של הרפואה.

 

בזמנים העתיקים, אם לא הקשיבו לחלום-רפואה אז עוזרי הרפואה יכלו לסרב לעזור בהמשך.
אם האדם נטש את הרפואה שלו עצמו, אז השנים המרירות שהגיעו אחרי זה יכולות היו להיות מלאות
ב...חבל על 'כל מה שיכול היה להיות'... וכתוצאה מכך מעט מאוד היסוסים היו עולים כאשר היה מישהו
מתבקש לפעול ולהציג איזה שהם מסרים שניתנו בחלום.

אלו הם החלומות אשר מגיעים מ 'זמן השינה' אבל הם לא החלומות-הערים אשר מגיעים מתוך זמן-החלום.

יהואכין היה מדויק וספציפי מאוד כאשר הוא החל לחנוך אותי אל תוך מסעות זמן החלום.

חלומות ערים אלו הם מסעות מחוץ לגוף אשר מגיעים כאשר אתה ער לחלוטין לגוף שלך בעולם הפיזי.
אבל אתה גם ער לכך שאתה בתוך חלום.
זמן החלום הנו יקום מקביל.
כל הדברים אשר קורים בזמן ובמרחב-חלל המקבילים האלו משפיעים ישירות על המציאות הפיזית שלנו.

מציאות זמן החלום המקבילה היא היכן שפועלים הנשמה והרוח שלך על בסיס המשכי כדי לשלוח לך
אינפורמציה אשר מאפשרת לך להיות ער לכול הדברים אשר קורים בחיים הפיזיים.
למה ?
בדרך כלל בזמן החלום הרוח שלך או כפיל הגוף מרים איזושהי פיסת אינפורמציה שאתה צריך לדעת.
מאחר וזמן החלום הנו מציאות מקבילה, זה יכול להיראות כמו שכפול מדויק של הסביבה המקיפה אותך בהווה.
ההבדל העיקרי הנו כי אין כל מגבלות.
לדוגמא, מאחר ואתה לא משתמש בגוף הפיזי שלך בתוך זמן החלום, אתה יכול לעוף,
ללכת דרך קירות או לצלול בקרקע מוצקה.

החלומות הערים של זמן החלום יכולים לחפוף למציאות זמן השינה אם הצורך הנו מספיק חזק. 
הרבה חולמים בעולם המודרני  כל כך עסוקים בחיים היומיום עד כי החזיונות של זמן החלום
חייבים להתערבב בזמן השינה שלהם כדי לתפוס את תשומת ליבם.

אני מאמינה כי זאת הסיבה העיקרית לכך שיש כל כך הרבה בלבול שמזדחל בשנים האחרונות
בנוגע להבדלים בין השניים.
לא מקבלים ולא מכירים בחולמים בעולם של ימינו כפי שזה היה בעבר.
להיות חולם זאת הייתה עמדה מאוד מכובדת בשבט ובאומה.
המקום של החולם היה כמו זה של החוזה והנביא או המרפא על-פי הסטנדרטים של היום.

החולמים יכלו להשתמש במגוון כלים אשר מאפשרים להם לחלוף ולעבור
את המחסומים של המרחב-זמן-חלל ולראות את 2 - שתי המציאויות.
חולמים מסוימים השתמשו בקצב של התוף כדי לקחת את עצמם מחוץ לגוף,
חולמים אחרים 'עישנו' את האדם שצריך ריפוי.
2 - שתי הטכניקות עוזרות לחולם ללכת אל המציאויות של העבר או העתיד
ולחפש ולבקש את התשובות הנחוצות על-מנת לרפא את החולה הפציינט בצורה אפקטיבית ויעילה.
לסיים משבר של חוסר החלטיות בשביל אדם העומד בצומת דרכים
יכול להחזיר את החולה או את הפציינט הזה אל הנתיב המקודש.

 

מציאות זמן החלום היא עתיקה כמו היקום שלנו ומחזיקה את כל הדלתות האפשריות אל כל רמה של ערות-מודעת.
רבים מן 'הנשמות הנישאות הלאה' אשר היו קודם חולמים, מתעוררים ומתחברים אל היכולות שלהם להיות מחדש
מטיילים בזמן החלום.   
'נשמה נושאת הלאה' היא כזאת אשר נשאה אל תוך ההווה כישרונות ויכולות מחיים אחרים.
בדרך כלל הכישרונות האלו היו מפותחים היטב ולפיכך השאריות מוגדרות היטב למדיי בשמך תקופת הילדות.

חלק מן הכישרונות האלו נמצאות חבויות כי הן ללא שימוש.
אפשר להשיג פיתוח מחדש של היכולות האלו דרך קשר וחיבור אל ארבעת-4 החיות בעלות הברית
אשר מחוברות הכי חזק אל זמן החלום.

השפירית היא שומרת הסף, והיא מרשה ומאפשרת לשערים אל המימדים האחרים להיפתח
דרך הישברות האשליה הפיזית.
הלטאה היא מדריכת החלום של זמן היום.
הברבור הנו השומר של ההיכנעות למגנטיות או המשיכה של זמן החלום.
ואחרון, הנו הדולפין המלמד אותנו איך להיכנס אל הממלכות האלו דרך השימוש בנשימה.


זמן החלום מספר לך . . : 
אם זמן החלום קרא לך, אתה מתבקש לראות עם מבט בלתי מוגבל.
תנגב את האבק מעיניך ושים לב למסרים אשר אתה מקבל מהיקום המקביל.
העולם שלנו הורה אפשרויות. כל זמן הנו עכשיו, כעת.
אתה עוזר בריאה בתוך שני-2 עולמות ותקבל ראיה וידיעה בלתי מוגבלות אם תבקש את זה.
ראיה זאת יכולה להגיע בחלומות זמן השינה או דרך מסע מחוץ לגוף.
היא תיתן לך את התובנה שאתה צריך בזמן הזה.

ראיה בלתי מוגבלת מאפשרת לכול מחפש לחדור דרך מעטה הווילון של חוסר המודעות
ולהגיע אל ידיעה-פנימית.
בכול מקרה הקלף הזה מסמל זמן של לראות את האמת בכול רמות הבריאה.
עכשיו ניתנת לך היכולת ללכת מעבר המציאות המוסכמת.
הגולם נפתח, תבטח בעצמך, בבעלי הברית שלך, וברפואה שלך.
אתה יכול עכשיו לעוף.

לוכד חלומות.png

פנים צבועות מצוירות

- - - - - - - - - - - - 

פנים צבועות מצוירות
מביעות את הבפנים שבתוכי
לא את האף שלי או את עיניי
לא את החלקים שהאחרים רואים.

הרגשות והרפואות שלי
מעוצבים ומצוירים בצבעים
של המסתורין הגדול
אשר ברא אותי בצלמו ובדמותו.

קלף – 19
פנים צבועות ומצוירות
הבעה – עצמית

סרטים רבים יוצרו בשנים עברו אשר מראים את הילידים האמריקניים נלחמים בקאובואים.
בקטעי המלחמה האלו, יש ללוחמי האומה האדומה פנים מצוירות על-ידי אומני האיפור של הוליווד.
לוחם אף פעם לא מצייר את פניו באופן מגוחך כאשר הוא יוצא לקרב כפי שמציגים הסרטים האלו.
צבעי פנים אלו שהם אמנותיים אך לא נכונים, אף פעם לא ציירו את שתי הצורות האמתיות של ההבעה העצמית האינדיאנית.

צבעי מלחמה וצבעי טקסים הם שני סוגים שונים של רפואה אישית.
מאחר והמסורת האמריקנית הילידית שמה דגש רב על ההתפתחות של יחידניות ומיוחדות וכישרון אישי,
זה היה בעל חשיבות עליונה כי יאפשרו לכול אדם הבעה אישית נכונה.
דרך אחת דרכה זה הושג הייתה דרך פנים מצוירות וצבועות.

הפנים הצבועות המצוירות של נתיב המלחמה ו/או מצב רוח קרבי היו בכוונה להרתיע ולהפחיד את האויב
ולהוסיף להבעת האומץ של הלוחם הזה.
הפנים הצבועות המצוירות של טקסים ומשתים היו כדי להראות את היופי של הרוח-Spirit האינדיבידואלית
לכול חברי השבט האחרים.
המשפחה המורחבת המיוצגת על-ידי השבט הייתה מקום בטוח כדי לגלות את הדרך בה הלך כל אינדיבידואל ביופי.
לא היה צורך להשתמש בפנים הצבועות המצוירות בתור מסכה במצבים טקסיים כי לא נכחו בזה אויבים.
במסכות השתמשו בהרבה ריקודים וריטואליים טקסיים כאשר היה זה נחוץ או הכרחי על-מנת להציג מישהו אחר
שהוא לא אתה עצמך.
הפנים הצבועות המצוירות לא היו על-מנת לכסות את הזהות של האחד אלא במקום זאת כדי להביע את הזהות
באופן אישי יותר.

 

בצבעי מלחמה השתמשו בשביל האמיץ והפוני שלו כדי שייראו שהם צוות.
זוהי סיבה אחת למה הפינטו – Pinto  והאפלוסזה – Appaloosa – אלו הם סוסים אשר היו לעתים קרובות
היו בשימוש על-ידי שבטי המישורים והם פשוט קראו להם 'צבעים'.
צבעי המלחמה מציגים רפואה המגנה על האמיץ היו גם הרפואה שהגנה על הסוס שלו.
לפעמים הדרך לבטא ולהביע רפואת קרב אישית הגיעה דרך חלום-רפואה.
ככול שצבעי המלחמה היו לוחמניים יותר ככה היה יותר קל להטיל פחד ומורא באויב.
בהשתמשו בגורם ההפתעה כאשר הוא תוקף את האויב הלוחם יילל ושאג את זעקת או שאגת הקרב
אשר מביעה את צבעי הפנים המעוותות שלו.
הבעת אומץ זאת יכולה להחדיר פחד ושיתוק זמני של היריב וזה יתרון בקרב.

 

אחרי שהובאו הסוסים אל איי-הצב (יבשת אמריקה) הפכו האדם האדום והפוני שלו להיות בלתי ניתנים להפרדה.
צוות חרוץ זה צד בופאלו וכך הם היו מספקים את צורכי האנשים.
הסוסים השתלטו על העבודות שהיו קודם שמורות לכלבים על-ידי כך שהם נשאו את הטובין של השבט ממחנה למחנה.
הסוס הפך להיות התרחבות הרוח-Spirit של הלוחם והחבר הטוב ביותר החדש שלו.
כאשר שני חברים אלו היו ביחד על נתיב המלחמה,
כל אמיץ היה צובע ומצייר את הגוף שלו ואת הגוף של הפוני שלו בצבעים שנמצאו באדמה.

החומר והחימר שבהם השתמשו בשביל הצבעים היו בשמות של האזור שבו הם נמצאו
כך שגם אחרים יכולים היו למצוא אותם אם הם חזרו אל המקומות האלו.
אז היו אופים את החימר לצידן של מדורות הבישול ואז היו כותשים אותם לאבקה ואחסנו אותם עד לשעת הצורך.
אם היו משתמשים בצבעים לטקסים ומשתים או לצאת לקרב, תהליך ההכנה היה זהה.
שומן דובים או חלב בופאלו היו מעורבבים באבקות הצבעוניות עד לעובי משחתי ואז היו מורחים אותם על הגוף.
צבעים אלו של האדמה לא היו כל כך מבריקים כמו הצבעים שבשימוש היום כי הם היו טבעיים לגמרי.
לפעמים אפשר היה להוסיף את החלקים הפורחים של עשבי הרפואה והעשבים הטבעיים
כדי להעצים את הברק והמבריקות של החימר.
אבל בדרך כלל הצבעים היו בגוון של צבעי אדמה.


הצבעים המסורתיים, אדום, שחור, לבן וצהוב אשר ייצגו את הצבעים של ארבעת הכיוונים ואת הרפואה שלהם,
היו הפלטה הבסיסית.
שימוש בכחול ובירוק לא היה כל כך נפוץ כי זה היה קשה יותר למצוא חימר בצבעים אלו באזורים מסוימים.
הכחול מייצג את אבא שמים והירוק את אמא ארץ.

אם לחבר השבט היה חיזיון רפואה מיוחד אשר ציין את השינוי בנתיב חייו של אדם זה,
הוא או היא יכולים היו להיות מזמן זה ואילך ידועים ומכונים בשם חדש.
אם זה היה קורה זה היה ברור ובטוח כי הזהות החדשה תשנה את הרפואה של האדם ולפיכך תשנה את הפנים
הצבועות המצוירות.
שינויים אלו היו נחגגים על-ידי כולם. הגילוי של כישרון חדש, השלמתו של מבחן אומץ,
המעבר בין הילדות לבגרות או פעולה מוצלחת היו חלק אחד מהברכות הרבות של החיים הפיזיים
אשר היו מכובדים על-ידי האנשים.
כל אדם השתמש ביצירתיות והאינטואיציה האינדיבידואלית שלו או שלה כדי ליצור פנים צבועות ומצוירות
אשר היו בעצמם תרגיל בגדילה אישית אשר ערה לשבט בשלמותו או כשלם.

 

העיצובים אשר אני מכירה הכי טוב הם אלו אשר הועברו לי דרך מורי הרפואה שלי.
אלו מכסים שטח רחב של מסורות, אבל בשום פנים ואופן הם לא היחידים בשימוש.
סמל אוניברסלי אחד זה השימוש בקווים צהובים מעל העיניים.
זה ציין רואה עם כישרון מוכח לפרש חלומות, לקבל חזיונות רפואה או מסע עם תוצאות מוצלחות אשר סייעו לשבט.

פנים מצוירות וצבועות לגמרי בשחור סימלו אבל ואבדן של  מישהו אהוב.
העיגולים המשוקעים המושחרים מסביב לעיניים אומרים לצופה כי הפנים הצבועות האלו מודות ומכירות
את המערב, זה שופט צדק, רואה את האמת, חזק כמו דוב, וזה יהיה יועץ טוב,
אחד שלא מתנדנד בגלל הדעות של אחרים.
קו אדום במורד האף יכול לציין שתי-2 משמעויות.
המשמעות הראשונה היא כי האדם הזה בוטח בנתיב שבו הוא הולך.
האף מוביל אותנו לכול כיוון אשר אליו אנחנו פונים.
לפיכך,
כאשר צובעים את האף באדום זה גם הסימן למנהיג, כי למנהיג הזה יש את הביטחון והאמון והאמונה של האנשים.

במקרים אחרים משתמשים באדום בתור קו במורד אמצע המצח, וגם על הסנטר,
זה מציין כי זה שנושא את זה הנו המגן של נשים וילדים
השימוש של צהוב באיזשהו עיצוב הצבע אומר כי זה אשר הולך איתו מחובר למזרח וקשור לנשר
ומשרת את האנשים דרך לחלוק רעיונות חדשים והשראה.
המשמעות של הצבע הצהוב אומרת גם כי הנושא אותו מכבד את החיים של כל הדברים אשר סבא שמש זורח עליהם.
לבן בכול עיצוב משמעותו כי הגיעה חכמה אל החיים של האדם הזה
דרך מאורע עיקרי ושינתה את תפישתו של אדם זה.
המשמעות של כחול ולבן יכולה להגיד כי לפנים צבועות אלו היו אות וסימן מן השמים והרקיע
בקשר לאיזושהי חכמה שהם חיפשו וביקשו.
משמעותם של עיצובים של ירוקים וחומים יכולה להיות חיבור אל אמא ארץ המייצרת יכולת וכישרון חדשים שנמצאו.

המשמעות של צורת ברק אומרת כי הנושא אותה מחובר אל הוויות הרעם וכי האנרגיה הניתנת לשימוש היא חלק מהרפואה שלו.
אם מקל האש צבוע בלבן, אז האדם הזה הוכה על-ידי ברק ועכשיו הוא מיועד להיות איש-הרפואה של השבט.
אם צורת הברק היא כחולה, זה אומר כי הרוחות-Spirits של הברק והרעם דיברו עם האדם בחלומות או חזיונות.
צורת ברק אדומה יכולה לציין רפואה של איש-גשם אשר יכול לקרוא להוויות הגשם להרוות את צימאונה של אמא ארץ.

קווים לבנים אופקיים מתחת לעיניים יכולים לדבר על החכמה של ראיית האמת
ולהיות מוקירי תודה בעבור כוח העוצמה של ההתבוננות.
7-שבעה מעגלים לבנים, צבועים במלאות, עם אחד במרכז המצח ושלושה על כל לחי היורדים במורד הלסת
זה סימן של שבט הקוקטוו – Chocktaw לאיש רפואת-ירח.
איש רפואת-ירח יכול לקרוא אותות וסימנים בשמי הלילה ויכול לגרום לסימנים האלו לבשר מה הולך להיות.

כל סימן וסמל ברפואה של האדם יהיו צבועים בצבע הכיוון אשר מביא את ההגשמה של המתנה הזאת.
לדוגמא, מזרח הוא צהוב, דרום הנו אדום, מערב שחור והצפון לבן
מעל זה כחול, מתחת זה ירוק או חום, ובפנים הוא בדרך כלל ירוק.
במסורת של שבט הסיאוקס – Sioux , אייל אלק שחור ראה אדום במזרח וצהוב בדרום
כמו שגם הצבי החיגר או הצבי החלש. אבל על-פי רוב המסורות האחרות הם רואים את הצבעים האלו הפוך.
שבט הנבאכו – Navaho יש לו גלגל שונה של צבעים, אשר מתאים לסיפור הבריאה שלהם.

אם יש למרפא רפואת נחש, אנחנו נראה קו גלי צבוע על פניו ואת הצבע של הכיוון אשר בו הם הלכו כאשר הנחש
הגיע אליהם.
כל סימן וסמל אשר צבוע אדום יכול לייצג מתנה משפחתית או מסורת משפחתית אשר עברה למטה דרך קו הדם הזה.
קו אדום גלי יכול לציין ילד או איש רפואת-נחש והנחש הזה מגן על נתיב החיים שלו דרך רפואת האבות הקדמונים שלהם.

 

כל אדם נושא שושלת של כישרונות נחוצים אשר יתמכו בגדילה והתרחבות של השבט.
כאשר הפנים הצבועות המצוירות נראות בפני המשפחה המורחבת של השבט במשך טקסים ומשתים
אז הכישרונות והמתנות האלו ניתנות להבחנה על-ידי זקני השבט והם יוכלו לקרוא אותם בעת הצורך.
אין כל מקום להתרברבות בפנים המצוירות הצבועות כי אם מישהו טוען לכישרון
זה יהפוך לרכוש ציבורי באיזשהו אופן ואפשר יהיה להשתמש בו כדי להועיל לכולם.
'איבוד פנים' זה היה להיות מבויש על-ידי כך שתטען לכישרון שלא היה לך או אין לך.
כאשר הכישרון והמתת הנחוצים נקראו על-ידי מועצת השבט ואי אפשר היה לספק את זה על-ידי הטוען השקרי
אז הכישרונות והמתנות האחרים שהוא טען להן יהיו מוטלות בספק.
הפנים הצבועות המצוירות של הרמאי יהיו מנוקות ומנוגבות לגמרי ואף אחד לא יאמין שוב לאדם הזה.

תזכרו כי המתת והכישרונות אשר נחשפו על-ידי הפנים הצבעים המצוירות
היו הכישרונות והמתת אשר הביא כל אדם לכול השבט בתור נתינה.

זוהי רפואה טובה כאשר אנחנו עוזרים לאחרים כאשר אנחנו חולקים את היכולות שלנו.
כפי שהאחרים משגשגים ביחד איתנו, אנחנו זוכים בתחושה של ערך עצמי אשר היא לא מבוססת אגו.


מה הפנים המצוירות הצבועות לך אומרות . .  :
הפנים המצוירות הצבועות מדברות על הבעה-עצמית.
הם אומרות לך להשתמש ביצירתיות שלך במטרה להביע את הרגשות שלך, את הכישרונות שלך ואת התשוקות שלך.
לבטא ולהביע את מי ואת מה שאתה בכול רגע נתון זה ריפוי כמו גם פרודוקטיביות.
כפי שאתה משתנה וגדל אתה יכול להרגיש את הצורך לשנות את הדרך אשר בה האחרים תופשים אותך.
לשנות את הופעתך, את הגישות שלך ואת הפעילויות שלך
כדי שיתאימו לך האתה החדש שהם יכולות להתאים לו בזמן הזה.


תו המפתח הנו כי הקלף הזה מבקש ממך להיפתח ולהרשות לאחרים לראות את הרפואה שלך.
בדרך הזאת אתה מציע מתת ומתנה לאחרים אשר אולי צריכים את הכישרונות שלך.
אל תכחיש את איך שאתה מרגיש, את מה שאתה חושב ואת מה שאתה יכול להציע לעולם.
באמת ובחסד זה עכשיו הזמן לאפשר לרפואה של העצמי לבקוע ולהתגלות ולנבוע.
אתה אף פעם לא תאבד פנים על-ידי כך שתציג את העצמי האמתי מינוס החשיבות העצמית.

Feather 5
Feather 3
Feather 2
Feather 1
Feather 5
Feather 2
Feather 1
Feather 2
Feather 2
פנים צבועות מצוירות.png
Feather 4
Feather 5
Feather 6
Feather 2


 

טקס הפיוטה

- - - - - - - - - -

כאשר הרוח של האנשים נשברה
כאשר הבופאלו כבר לא שוטט
כאשר כל אדמותינו נלקחו
וכבר לא היה לנו מקום לגור.

השתקפות ציפור המים
של היקומים שבפנים
הראתה לנו יכולות חדשות
והעניקה לנו תקווה שוב.

קלף – 4
טקס הפיוטה
יכולות חדשות

האנשים הילידים של אמריקה נשדדו מאדמותיהם והם למעשה ממש הופשטו ממנהגיהם
כאשר הסתיים 'נתיב הדמעות' בסוף המאה ה-18. 
(נתיב הדמעות' הנו מסע של דרך ארוכה וקשה אשר 
בכפייה הם נדחקו לזוז ולגור בשמורות, הופרדו מן האפשרות ללמד את הילדים
שנשלחו בעזרת הברוקרטיה ללמוד בבתי הספר של המיסיון.
הם נאבקו להציל את השרידים האחרונים של החירות האישית.

 

יהויכין מורה הרפואה שלי, סיפר לי סיפור מתוך נקודת מבטם של האחים והאחיות שלנו אשר מדרום לגבול.
ההתחלות של הכנסייה האמריקנית הילידית היו מתנת רפואה אשר הביאה לאנשים שלנו
פרספקטיבה חדשה לחיים.
חופש הגיע אל הגזע האדום אחרי הזמנים האפלים שהיה נראה כי כלאו את עצמיות רוח האומות האדומות
אשר מצפון לגבול.


זה היה יום בהיר קריר רענן וצלול בסאן לואיס פוטוסי – San Luis Potosi  מקסיקו – Mexico ,
ואנחנו כופפנו את עצמנו מול הרוח אשר חתכה את ההרים מן הכיוון של מכרות הכסף הישנים.
יהויכין לקח אותי למסע רפואה מעבר לנחל האכזב - 'ארויוס' – Arroyos במורד תחתית הנחל היבשה,
ואז במעלה הוואדי, בזמן בו פסענו במעלה הדרך, הסתכלתי על כל עשבי הרפואה והצמחים
אשר יהויכין השתמש בהם בעבודת הריפוי שלו – עבודת הקורדרו – Curandero – ריפוי.
הוא תמיד היה מבחין בצמחים הצ'יפים על-מנת לבקש את רשותם ולהציע טבק לפני שאספנו איזשהו דבר.

הסלעים האדומים פתחו נתיב לאלומות של כמיסה – Chamisa ועשבים ילידים נוספים לאורך השביל.
מאחורי קיר הוואדי הרוח לא הייתה כל כך נושכת ושמי הטורקיז העצומים פרשו מעלינו חופה משמחת
בזמן שהמשכנו את הטיפוס במעלה הנתיב העקלקל.

יהויכין נעצר לרגע וסימן לי לקחת מרווח ביטחון ליד אחד הקקטוסים.
הוא אמר :
' זה הנו מסקליטו, הישות של הפיוטה, הוא הצ'יף קקטוס באזור הזה
ואנחנו נוהגים במרחב המקודש שלו בכבוד.
מסקליטו שירת את האנשים שלנו היטב וגם את האומות האחרות אשר מן הצפון שהפיקו ממנו תועלת '.
שאלתי :
'יהויכין, מתיי הגיע הטקס אל אנשינו אשר בצפון ?'
הוא ענה :
 ' אנחנו נשב על מדף הסלע שנמצא שם הוא הראה, מאחר והסיפור הזה ייקח זמן '.

כאשר התיישבנו על אנשי-האבן שהצבועים בגוון חלודה וזעפרן יהויכין המשיך ואמר :
' עוד לפני שסבא שלי גדל הגיעו אל שבט  היאקי – Yaqui מבקרים לוחמים של שבט האפאצ'י – Apache
וגם אנשי שבט הרפואה אשר נדדו בצפון מקסיקו.
עכשיו השמורות שלהם הם ליד ' Ruidoso ' בניו-מקסיקו.
אחים אלו היו לוחמים עזים ופראיים אשר ראו את אנשיהם נפגעים על-ידי לבני העיניים
אשר גידרו את הקרקעות והרגו את הבופאלו.
הרוח – Spirit של האנשים נשברה.
גיבורים אלו דיווחו לזקני השבט שלנו כי הם הופשטו מהכול
והכול נלקח מהם מלבד הנשמה שלהם והפחד שלהם היה כי לבני העיניים יגנבו
גם את הרוח שלהם את ה – Spirit שלהם אם הם ימצאו דרך להגיע אליה '.

יהויכין נראה אובד במחשבותיו כאשר הוא התבונן מחדש בעבר בתודעתו, ואז הוא החל מחדש לדבר :
' את רואה 'שיר-חצות', היה אז צורך בסוג חדש של רפואה.
זה היה בשנת 1882 כאשר האח של הסבא רבא שלי העניק לשבט האפאצ'י – Apache  את רפואת המסקליטו '.
יהויכין חייך ואז קול הבס שלו ירד ללחישה והוא לחש :
' עכשיו אף אחד לא יכול ללכוד את הנשמות של האנשים שלנו, אין להם פחד מן המוות.
דרך המסקליטו הם היו מעבר לריק, והם ביקרו את המחנה של הצד השני (מחנה רוחות המתים).
אנחנו יודעים כי אנחנו תמיד ממשיכים לחיות בצורה כזאת או אחרת.
זה הסוג החדש של העוצמה והכוח אשר נתנו לשבט האפאצ'י – Apache,
אשר חלקו את רפואת הפיוטה עם השבטים האחרים והאומות של הצפון.
האפאצ'י – Apache  האלו קיבלו כבוד ומן הזמן הזה ואילך הם נקראים 'מסקלרו-אפאצ'י' - Mescalero Apache .

זה מאוד נגע לליבי.
התחלתי להבין כי מוות לגוף ומוות לאגו הם עדיין הצעד הראשון בדרך להיוולדות מחדש.
הפסקתי את הרהוריי בזמן שיהויכין המשיך ואמר :
' טקס הפיוטה הנו ריטואל קדוש אשר מניע את הרוח – Spirit אל תוך הסדק של היקום,
מקום בו אין זמן ואין חלל-ומרחב, רק את האנרגיה הגולמית של הבריאה המגיעה ובאה מן המסתורין הגדול.
כל אשר גר ושוכן בתוכך הנו חופשי להעניק לך שמחה
או לרדוף אותך ולשכון בך עד אשר אתה מתעמת איתו ומתמודד איתו.
בפעם בה האנשים רואים את האמת ונוגעים בנצח, אז אין דרך להפשיטם מהכבוד שלהם, והידיעה שלהם.
הרבה אנשים חושבים כי חומרי העוצמה שלוקחים הם חומרים נרקוטים אשר גורמים לנו להיות אינדיאנים משוגעים, אז אנחנו נותנים להם לחשוב מה שהם רוצים לחשוב.
האמת היא כי אנחנו אוספים את הצמחים שלנו באופן מקודש ומכבדים את כוח החיים של כל צמח
ועושים תפילות הוקרת תודה תוך כדי שאנחנו ממשיכים בדרכנו.
אנחנו תמיד משאירים מנחת טבק לאמא ארץ בהודיה עבור הרפואות שהיא מספקת.
כל צמח נקשר ונתלה על 'חוט-חלום' מאחורי מיטתו של האדם הלוקח את הרפואה
והוא מורשה להתייבש שם במשך זמן רב.
כל ניצן של צמח הפיוטה נחתך בריטואל של ארבעת הכיוונים ונכתש לאבקה
או שעושים ממנו תה. בכול חלק של כל ניצן משתמשים ולא מבזבזים דבר אף פעם '.

יהויכין הורה לי אז והדריך אותי בריטואל האיסוף, הקשירה והחיתוך.
השירים והתפילות היו בשביל לכבד את תהליך ההכנה.
את הטקס עצמו אף פעם לא מגלים והוא חלק מהריטואל הפרטי ביותר של הכנסייה של הילידים האמריקניים.
למרות שהשירים של יהויכין הם שונים מאלו של השבטים האחים שלנו בצפון,
המשמעויות שלהם הם זהות. את כל השירים שרים לתהילת החיים ובהודיה עבור 'המבט שמעבר' לאשליה הפיזית.

 

הסדק אשר ביקום שם אותנו בקשר ובמגע עם יצירתיות טהורה ומרשה ומאפשר לנו לראות
את היכולות ואת הכישרונות שלנו, להתעמת ולהתמודד עם הפחדים שלנו, ולזוז ולנוע אל תוך ומה שאנחנו הופכים להיות.
הפוטנציאל הגולמי אשר הנו העצמי האמתי זוהי הידיעה שמביאה שחרור וחופש לכול אדם.

ציפור הפיוטה או ציפור המים, היא הטוטם של טקס הפיוטה.
ציפור רפואה קדושה זאת, רואה את האגם ומתבוננת בהשתקפות שלה עצמה בתוך האגם.
המתנה של הבחינה-העצמית מאפשרת למחפש לראות את האספקטים האלו של העצמי
אשר מונחים מתחת לפני השטח של המציאות הפיזית ולגלות יקומים של מודעות.
הפחדים שלא עולים אל פני השטח מפאת הכחשה אפשר לגשת אליהם ולהתמודד איתם
דרך תפילות ושירה.
החיבור מחדש למסתורין הגדול בטקס הקדוש הנו התמיכה העיקרית של ריטואל הפיוטה.

מתוך ההבנה כי הטקס הזה הפך להיות פן אחד של הדת של הכנסייה הילידית האמריקנית,
האחד יכול להתבונן ולראות איך הגזע האדום שמר את אמונו ונאמנותו לאמא ארץ
דרך כל מאות השנים. האנשים הילידים השתמשו בתרופות הצמחיות שאמא ארץ מספקת
לכול מיני סוגים של רפואות.
אם הריפוי הנו של גוף, רוח – Spirit או תודעה – Mind זה לא משנה הרבה.
כל מיני חומרים שמשתמשים בהם כראוי יכולים להיות מחוללי רפואה.
אם משתמשים בו לרעה זה יכול להיות רעיל ולהרוג.

הריטואל של טקס הפיוטה הוא לא אירוע רגיל.
אנשי הרפואה שמעבירים את הטקס צריכים לעבור מרחקים גדולים כדי לטפל בחברי הכנסייה,
ולפיכך הטקס מתרחש רק כאשר הם מגיעים לאזור.
אנשי-הדרך של הכנסייה האמריקנית הילידית יכולים להיות מושווים לכמרים של הדת המאורגנת.
הם נושאים את החובות של תפילה, ניהול טקסים, לימוד וייעוץ וניחום האנשים בזמני הצורך.

למרות שטקס הפיוטה הוא לא המסורת של שבטי הסיאוקס – Sioux  הסנקה – Seneca  ושבטים רבים אחרים,
הוא בשימוש על-ידי אלו אשר הצטרפו אל הכנסייה הילידית האמריקנית.
הרבה אנשי-רפואה לא משתמשים בטקס הזה כי הם לא איבדו את יכולתם להגיע למקום זה של הבנה.
רבים מהם יכולים לטייל אל הסדק שבתוך היקום לבדם בלי עזרתו של מסקליטו או רוחה של ציפור המים.
אלו אשר לא צריכים את הסיוע של הפיוטה עדיין מכבדים את זכותם של האחרים לתרגל את הטקסים
והריטואלים שלהם כי זה הכלי הנכון לאנשים ילידים מסוימים.

יש אלפי מסורות בין הילידים האמריקניים, ולמרות שממשלת ארצות הברית מכירה רק בערך ב-276 שבטים,
למעשה יש באמת יותר מאשר 387 שבטים ומסורות על איי-הצב (יבשת אמריקה).
סוף כל סוף שבטים מסורתיים אלו מתחילים להחליף אינפורמציה וללמד את האחרים אשר מחוץ לשבטים שלהם
את מנהגי הרפואות את הריטולים והמנהגים וההבנות של האבות הקדמונים שלהם.

 

בזמן זה של הבופאלו הלבן, זה הזמן לחלוק את מה שלמדנו מתוך נקודות המבט הקדושות שלנו
בלי לנסות לשנות את הדעות של אחרים.
הבנה זאת הופכת בעצמה להיות יכולת חדשה.
לכבד את כל היכולות שתוך העצמי ואצל האחרים מסמן את נתיב הדרך של השלווה והשלום.


מדוע עפה ציפור המים ומה מספרת לך גדילתו של הפיוטה . .  :
אם ציפור המים עפה בדרכך והביאה לך את קלף טקס הפיוטה,
אתה מתבקש לזהות ולהכיר ברוח – Spirit  הנצחית שלך.
תחפש אחר הסדק של היקום כדי לבקש אחר דרכים חדשות לחפש יכולות אשר יכולות להגביר את גדילתך.
תסיר ותסלק כל הכחשה ודחייה אשר מפריעה לך לפתח כישורים חדשים
ותשתמש/י בכישרונות שיש לך במלאות.

קלף טקס הפיוטה מודיע לך לשים לב לכך שההזדמנויות לגלות את העצמי ולאפשר גדילה נרחבת אפשריות כעת.
אתה אף פעם לא מוגבל כפי שאתה מאמין שאתה.
המשאבים של העצמי-האמתי מלאים בפוטנציאל.
לכבוש את ההגבלות והמגבלות אשר נוצרו בתוך התודעה – Mind  
יאפשר לך לגלות את היכולות החדשות האלו ולדעת כי כל המטרות והיעודים הם אפשריים.
תזכור כי ההחלטה לתקוף את הפחדים שלך היא ההתחלה של הנתיב הקדוש.

 

Feather 3
Feather 3
Feather 5
איש הפיוטה.png
מנדלת חרוזים אינדיאנית.png

א מ א   א ד מ ה

א ב א   ש מ י ם

bottom of page