top of page

אמא אדמה אבא שמים

Feather 6
Feather 5
Feather 6

אלמוג -  Coral 

- - - - - - - -

אלמוג אדום
תזכיר לי בבקשה
את הדם של כל
קרובי משפחתי.
לכול אחד מאיתנו
יש רגשות המשקפים
את השמחה שבפנים.
לו יהיה ואטפח
ואגדל את הצרכים שלי עצמי
ואז אלמד בבוא הזמן לחלוק
את האהבה אשר היא המהות שלי
הלב אשר בוער בתוכי.

 

קלף – 13
אלמוג – Coral
טיפוח, גידול, חינוך, להאכיל ולהזין – Nurturing


באלמוג משתמשים לעתים קרובות בתכשיטי הכסף של הילידים האמריקניים ביחד עם טורקיז.
אלמוג מגיע מן הים של אמא ארץ והוא סמל לדם של הפלנטה שלנו.
כמו הדם בגוף שלנו מחשיבים את המים של אמא ארץ בתור הדם שלה.
הילידים האמריקניים רואים את אמא ארץ כהוויה חיה עם מודעות ורצון חופשי משלה עצמה.
היא האמא האמתית של כל הדברים החיים.
מצד שני, טורקיז הנו מן הקרקע של אמא ארץ אך מייצג את אומת השמים, אשר מגנה על אלו אשר פועלים כשומרי הארץ.
טורקיז הנו אלמנט-יסוד זכרי, אשר אפשר ללבוש אותו להגנה. ממש כמו השבט של הלוחמים המגן על האנשים ועל כל דורות העתיד, טורקיז מגן על הלובש מפני 'רפואה-רעה'.
הגנה זאת יש בה צורך בשביל שההזנה תוכל לקרות במקום בטוח.
זה מן הסיבה הזאת כי טורקיז ואלמוג נלבשים ביחד.
ההורים שלנו, אמא ארץ ואבא שמים, עובדים יד ביד כדי להגן ולהזין את כל היצורים אשר מחוברים
על-ידי חיבורי המשפחה של דם אדום.
סידורי האלמוג והטורקיז בתכשיטי הכסף נושאים את הסמל של טוהרה ואמת אשר הם החתונה בין שמים לארץ.

 

לכול אדם דו-רגלי יש את הצורך להיות מוזן-בהזנה, מן הלידה עד המוות,
בני-אדם מחפשים אחר נחמה והזנה מאחרים אשר הם מן הסוג שלהם,
בחיות מחמד, קניינים ורכוש ועד קריירות, ועוד אספקטים אחרים בהליכת הארץ.
דו-רגליים רבים מרגישים כי הם לבד,
והצרכים שיש להם לא מסופקים על-ידי ההורים שהם בחרו,
או על-ידי העבודה שהם עושים, הקשרים והיחסים שיש להם או סגנון החיים שהם מנהלים.  
אנשים בלתי מסופקים אלו שכחו את האמא האמתית שלהם אשר היא הארץ.

דם אדום עובר דרך הוורידים והעורקים של כל יצור על כדור הארץ.
מן היונקים ועד לזוחלים, מן הציפורים ועד הדגים, מן האדם ועד החרק, כולנו חלק מן המשפחה הפלנטרית.
האחים  והאחיות שלנו במשפחה העצומה הזאת, מבקשים לחיות איתנו בהרמוניה.
דרך ההבנה הזאת,
אנחנו מתחילים את תהליך ההתחברות מחדש עם כל בני משפחתנו.
זה לא משנה עד כמה שהיינו רוצים להאמין בזה – אנחנו אף פעם לא לבד.

המשתלה או חדר הפעוטות  של הבריאה הוליד את כל הדברים
על-פי מסורת שבט ה 'סנקה' – Seneca שלנו,
בהיסטוריה המילולית שלנו נאמר לנו כי אחרי ש, אמא ארץ נבראה על-ידי המסתורין הגדול,
המים של כדור הארץ הגיעו מן השדה של השפע (קלף – 38)
וכי כל צורות החיים מוזנות ב-מי-הדם של אמא ארץ.
כמו הזרעים אשר נשטפו אל החוף והיכו שורש בקרקע והתחילו את חיי הצמחים,
יצורים זחלו מתוך האוקיינוסים, הנהרות והנחלים והאגמים, והחלו את החיים שלהם על האדמה
בזמן שהאחרים בחרו לחיות במים.

 

ברחם של האישה, כל היצורים מוזנים בחמימות מיימית עד שהם נולדים.
כך זה היה ש, אמא ארץ ילדה את צורות החיים מתוך המשתלה או חדר-הפעוטות המיימי של הבריאה.
מאחר והאלמוג אשר בו משתמשים ילידי אמריקה הנו אדם ומגיע מתוך מי-הים אנחנו משתמשים בו
בתור סימבול וסמל הלידה שלנו והקשר שלנו לאמא של כל הדברים.
כל צורת חיים מוזנת דרך הקשר שלה אל אמא ארץ וכל חברי משפחתנו.

שימוש באלמוג יכול לאפשר לנו להתחבר מחדש לתוך הדם בגוף שלנו ולמים של אמא ארץ.
מאחר והרגשות והאינטואיציה שלנו מחוברים לשבט המים,
אנחנו יכולים להרגיש שוב את הצורך של הגוף שלנו וכמו כן את הצרכים הרוחניים שלנו.
בפעם שאנחנו יכולים להתחבר מחדש עם הרגשות שלנו, אנחנו יכולים לפתח תקשורת עם הצורה הפיזית שלנו
אשר לא מבוססת על התמכרות,
כפייה, פחד, גרגרנות ו/או אנוכיות.

האספקט הרוחני של הבנת הצורך של הגוף האנושי באוויר, מזון, פעילות פיזית וזוגיות מינית הם קדושים.
אי אפשר להשתמש כראוי במתנות אשר העניקו לנו
אלא אם יש לנו כלי-רכב כדי להגשים את משימות הליכת הארץ שלנו, הגוף הנו כלי-הרכב הזה.
הדרך אשר בה אנחנו רואים את החיים תלויה במידה מסוימת,
באיך אנחנו מרגישים וכיצד אנו דואגים לגוף שלנו ומכבדים אותו.

בעולם השני, עולם הקרח, המסורת התחילה בין הרבה שבטים ותתי-שבטים
וזה זיכה אותם בשם אנשים הארץ האדומים.
בני-אדם אלו הבינו כי הארץ היא אימם.
הם הבינו את התפישה הרעיונית של מעגלי החיים ושכאשר הם יסיימו את הליכת הארץ שלהם,
הגוף שלהם ישוב אל הרחם של אמא ארץ בהכנתו ללידה מחדש.
כאשר חברים מן השבט מתו, את הגופים שלהם הם היו משפשפים באדמת אוקרה אדומה
והיו מניחים אותם בתנוחה עוברית יחד עם כל הרפואות והקניינים שלהם,
ואז כיסו אותם בעשבי-מרפא ופרחים. הרחם של אמא ארץ קיבל אותם שוב והקבר נסגר.
האנשים של כדור הארץ האדומים מהגזעים החומים והאדומים הבינו שהמעגל חייב להיסגר בשלמות.
כמו שהגענו לעולם הזה רטובים בדם הרחם של אימותינו על גוף קטנטן אנחנו צריכים לעזוב את העולם הזה באותו אופי, להיות מוזנים מחדש שוב על-ידי אימנו האמתית, הארץ.
בדרך הזאת אנחנו מתכוננים ללידה מחדש של הרוח שלנו וסדרה חדשה של שיעורים.

פעמים רבות כאשר אלמוג לא היה זמין היה מוצב צדף בקבר של אנשים הארץ האדומים
כדי להבטיח כניסה מחדש אל חדר הילדים המיימי של הבריאה.
לקונכייה המנומרת ולקונכיית החילזון הימי יש צורה של פות - אבר המין הנשי, והם המייצגות את יסוד הלידה
והלידה מחדש של מעגל החיים.
בצדפים או בקונכיות אלו עדיין משתמשים בשבטים השחורים, האדומים, החומים והצהובים.
פעמים רבות קונכיות אלו הן בשימוש ביחד עם אלמוגים, אבנים ועצמות כדי לחזות את עתידו של השואל.
בימינו הרואה, איש קדוש או אשת המשכן השחור, יזרקו את צרור העצמות (אבנים, עצמות וקונכיות..)
אל מעגל הרפואה המזומן על הקרקע. האופן בו הם נופלים קובע את מאורעות העתיד בחייו של השואל.
יש רק 3-שלוש גורלות :
עבר, הווה ועתיד.

כל מאורע בחיי אדם הנו

מושפע ומוחלט מתוך בחירות אשר נעשות בהווה.
על-מנת לשנות את מה שהעתיד מחזיק אנחנו חייבים לחפש אחר הדרכה
בנוגע להחלטה ולאמון הראויים כדי שניצור יופי בחיים שלנו.
אלמוג אדום הנו אחד מן הכלים  אשר יתקינו מחדש ויחדירו מחדש את האמונה הזאת.
ביודענו כי אנחנו מוזנים על-ידי אמא ארץ שלנו ושהיא תפגוש ותספק את הצרכים שלנו,
זוהי שיטה אחת כדי להרוס את הפחד ולהשפיע ריפוי.
כל הזנה מגיעה מן היכולת לשים לב לצרכים שלנו ולרגשותינו.
אם אנחנו לא יודעים מה אנחנו צריכים, אז איך אנחנו יכולים להזין את עצמנו ?
אם אנחנו לא יודעים מה האחרים צריכים או איך הם מרגישים, אז איך אנחנו יכולים
לתת להם נוחות וניחומים ונחמה  ? – To Give Comfort

אם אנחנו לא בקשר ובמגע עם הגופים שלנו עצמנו, אז איך אנחנו יכולים לשמור עליהם בריאים וחזקים ?

אמא ארץ שלנו מספקת הרבה מורים אשר יכולים לעזור בגילוי התשובות לשאלות האלו.

אמא ארץ יכולה לספק נחמה והזנה רק אם אנחנו מוכנים להקשיב.
ואז, דרך ההבנות החדשות האלו, מערכות הידיעה שלנו מלמדות אותנו לבטוח בכך ש, דואגים ומטפלים בנו.

אם אנחנו מוכנים להזין את עצמנו דרך קשר וחיבור אל אמא ארץ שלנו,
אז אנחנו נלמד איך וכיצד להזין את האחרים.

אמא ארץ אוהבת ומזינה ומטפחת את כל בני משפחתנו בצורה שווה.
צורה זאת של אהבה ללא תנאי היא הבסיס ליופי.

 

יופי הנו צורה של הזנה אשר היא הבנה מקובלת אצל הילידים האמריקניים.
ללכת ביופי זה ללכת בעדינות עם נצנוץ בעין ומחשבות אוהבות בתודעה-Mind  וחיוך בלב.
אלמוג מדבר גם על המסר הזה בתור הכוונה האורגינלית המקורית של האמא של כל הדברים.

אלמוג זה מורה מיוחד/ת מאוד אשר מאפשר/ת לנו להתחבר אל הרגשות שלנו
אל המשפחה הפלנטרית, ואל המשתלה או חדר הפעוטות  המיימי של הבריאה.
אלמוג עוזר/ת לנו להקשיב בלבבות פתוחים ולהבין כי להרגיש זה לרפא.

 

אז מה האלמוגים לנו מספרים ? . . :
אם אלמוג הופיע בפניך היום אז את/ה מתבקש/ת להסתכל על הרעיון של הזנה.
יכול להיות כי זה הזמן להזין את עצמך או את האחר.
אם אתה מסרב להיות מוזן או מסרב כי יזינו אותך, יכול להיות כי זה הזמן להיפטר מן הגישה הזאת
של האדם העליון או האדם הנעלה – Super Human לפני שתהיה חולה.

אלמוג אומר/ת לנו כי גם לגופים שלנו יש צרכים, שים לב ותהיה טוב אל הגוף שלך.

אלמוג מדבר/ת גם על המשפחה הפלנטרית.
אם אתה מרגיש/ה בודד/ה או לבד, אולי זה הזמן להתאחד מחדש עם היצורים האחרים
אשר חולקים את כדור הארץ איתך.
עלייך להקשיב לכול קרובי המשפחה שלך,  ולהיפטר מן ההימנעות של 'אני יחיד/ה'
בכך שיש לזרוק את זה החוצה מתוך מחשבותיך.

אלמוג תמיד אומר/ת לנו להקשיב להרגשות ולרגשות שלנו.
אם התעלמת מאיך את/ה מרגיש/ה ליד אנשים מסוימים או איך הגוף שלך מרגיש,
אלמוג מתעקש/ת כי תתחבר אל הרגשות האלו מחדש.


תזכרו : להרגיש זה לרפא.

בדף : אלמוג, סל-המעמסה, ספירת ניצחונות .

Feather 4
Feather 2
Feather 5
תכשיטי אלמוג.png
Feather 5
Feather 2
Feather 2
Feather 4

קלף - 34
סל-המעמסה - Burden-Busket
תמיכה-עצמית, לסמוך על עצמך- Self-Reliance

סל המסע, סל-העמסה, סל-המעמסה והעול,
סל הנטל, סל-העול - Burden Busket

סל המעמס נושא יגוני,
ומעניק לי את הכוח
להמשיך הלאה.
סל המעמסה
מזכיר לא לקחת
את עול-המעמס שלי
אל הבתים של
אחרים.
סל המעמס שר לי
כאשר החורף ארוך,
מזכיר לי את חום הקיץ,
המביא את החמימות
אל עצמות עתיקות.

קלף – 34

סל המסע, סל העמסה, סל מעמסה נטל ועול  -  Burden-Basket
תמיכה-עצמית, ביטחון הסתמכות עצמית ותכונתו של מי שסומך על עצמו - Self-reliance 
 

במסורת האמריקנית הילידית שלנו, יש מעט שימוש לסל המעמס בזמנים מודרניים אלו.
סל-המסע-והמעמס המסורתי הוחלף בקופסאות קרטון אשר תקועות בתא המטען של הטנדר של השמורה.
אם נסתכל על השימוש המקורי של סל-המעמסה אנחנו חייבים ללכת אל הזמנים
בהם אנשינו עדיין נדדו בחופשיות לאורכה ולרוחבה של אמא ארץ, בלי מגבלות של גדרות וגבולות.

לפני 'נתיב הדמעות' בו נכפה הגזע האדום הגאה להיסגר בשמורות,
הנשים יכלו לאסוף עצים למדורות הבישול שלהן או למדורות הסבתות בו חיממו את משכנו האוהלים.
מדורות חימום אלו קיבלו את השם שלהן כי העצים היו קטנים מספיק שאפילו סבתא תוכל לשאת אותם
והם מוקמו בתוך סלי-המעמסה וזה השאיר את הידיים חופשיות לאסוף ולשאת בצלים ופקעות
ודומדמניות – Chokecherry  או עשבי בישול.

מדורת-סבתא הייתה כמו מדורת זרדים קטנה ונשרפה בחום עם מעט מאוד עשן
אשר יכול היה למלא את המשכן ולבסוף גם את הריאות של הדיירים במשכן.
מדורת-סבתא חיממה את המשכן אפילו בחורף וסיפקה את האור ואת החום הנחוצים לפעילויות הלילה
כמו ארוחת ערב או קישוט מוקסינים חדשים בחרוזים.


הנשים אף פעם לא התבקשו לשאת מסע יותר כבד מאשר זה שהם יכלו לשאת בסלי-המעמס.
כאשר סל-המעמסה לא היה בשימוש הוא היה תלוי מחוץ לבית מסיבה אחרת.
כללי ההתנהגות של הילידים האמריקניים הם מאוד שונים מזאת של תרבויות אחרות
ודורשים שהמנהגים יכובדו על-ידי כל חברי השבט.

זה ברור ומובן מאליו כי על הכנפיים המכסות את הפתח של אוהל ה-'טיפי' Karnee – 'קרני' או 'וויגואם'
אי אפשר לדפוק כמו שדופקים על דלת.
כדי לקבל רשות להיכנס למרחב המקודש של ביתו של כל יליד אמריקני, באם יהיה זה:
בית - 'הווגאן' - Hogan, 'טיפי' - Tipi, 'וויגוואם' - Vigvam ,   בית-אורך - Long-House, 
 מגורי-מצוק – Cliff dwelling  או בקתות אדמה,
היה צריך לגרד בעדינות על כיסוי הפתח מאחר וכול משכן מגורים היה המרחב המקודש של המשפחה,
ואם לא הייתה תשובה אז הכניסה לא הותרה בזמן זה, יכול להיות כי לחברי המשפחה הייתה מועצת משפחה,
או שהם אכלו ארוחה, או שהם רצו קצת פרטיות.

תמיד כיבדו את ההחלטה.

לא היו רגשות שנפגעו כי הרעיון של המרחב המקודש היה מובן.

אם ניתנה הרשות להיכנס אז סל המעמסה היה התזכורת להשאיר את הבעיות והתלונות האישיות שלו או שלה
בתוך סל המעמס לפני שהם נכנסים למרחב המקודש של אדם אחר.
את המנהג כיבדו או שנאסר על המבקר להיכנס אי-פעם שוב למשכן המגורים הזה.

עזרה בהקלה של המעמס והעול ניתנה לעתים בביתם של זקני השבט.
תרגול זה היה בלתי רגיל ויוצא מן הכלל והחוק של להשאיר את המעמסה מחוץ לדלת.
כדי לחפש עצה היה האחד הולך לזקן השבט שהוא קרוב משפחה, או לאיש-הרפואה,
הוא היה מביא מתנה של טבק, שמיכה שאפשר לסחור בה, גלימת עור בופאלו או מתנה ראויה אחרת.
בהתאם לגודל הטובה שנתבקשה.
בדרך כלל הפגישה לא נערכה בנוכחות אחרים והאדם אשר חיפש
וביקש אחר עצה היה צריך לחכות שלושה-3 ימים בשביל ההחלטה.
 ביום הרביעי התשובה הייתה ניתנת.
במשך תקופת ההמתנה של שלושת הימים האיש החכם אשר את עצתו ביקשו היה מעשן את התשובה או חולם את הפתרון.

למרות שהחכמים האלו לא נדרשו להגיד יותר מאשר כן או לא הם בדרך כלל השתמשו בהזדמנות 
לתת למבקש לימוד באמצעות סיפור-סיפורים אשר ילמד את המבקש והמחפש.

אם המסתורין הגדול היה נחוש לקבוע כי עולו של המבקש המחפש יהיה כי הוא ימשיך לשאת את המעמסה הלאה
בכדי ובמטרה שהשיעור של החיים יילמד=אמנם יהיה נלמד,
זה היה מתקבל בברכה, כדי להרשות ולאפשר לשיעור לבנות אופי ואפיון.
שלא כמו הרבה מחפשים בימינו אשר מחפשים ואז מסרבים לעצה,
ההוראות והדרכתו של איש חכם באמריקה הילידית היו דבר קדוש ומקודש.


בחוק השבטי, המעמס והעול של למצוא תשובות היה מונח על אינדיבידואליים
ועל יכולתם להיות מחוברים לאבות הקדמונים ועוזרי הרפואה שלהם.
אם המחפש ביקש אחר עצה, החכמה אשר ניתנה הייתה מכובדת מילה אחר מילה – מילה במילה.

סלי-המעמסה שירתו את האנשים בדרכים רבות.
בתור נושאים בעלי תועלת עבור סחיבת עצים,
עשבים, פקעות ובצלים, בלוטים, סוף ותותים.
 הסלים עזרו לנשים לשמור על המשכנים והמחנה מאורגנים כראוי.
בתור שומרי הבית היו סלי המעמסה היו תזכורת לכבד את האושר ואת הפרטיות של המרחב המקודש של כל משפחה.
כאשר סל-המעמסה היה תלוי מחוץ לאיזשהו משכן זה הזכיר לכול מבקר את הכוח ועוצמת האופי הנדרשים
כדי להניח בצד את בעיותיו האישיות.
להיכנס אל ביתו של אחר עם ענן שחור של דאגה או נזקקות ונצרכות
זה היה נחשב בתור נימוסים והליכות עלובים מאוד.
להיות ברגע הנוכחי, ברגע הזה, ולרצות להיות אורח מוזמן זה דורש אופי חזק.
אם כולם היו שוקלים את המרחב המקודש של האחרים לפני שהם מדברים או פועלים
אפשר היה הרבה יותר בקלות לתחזק איזון בכול המצבים של החיים ביחד.

כסמל של הכוח הפנימי אשר הכרחי על-מנת לשמור על העצה שלנו עצמנו ולשאת את המעמסה והעול שלנו עצמנו
מבלי להטיל אותם על האחרים, סלי-מעמסה אלו עדיין מלמדים כל אחד מאיתנו לבטוח בערך של לדעת את תשובותינו שלנו עצמנו דרך הקשר והחיבור שלנו למסתורין הגדול
ולעוזרי הרפואה.

להיות תלוי בעצמך הנו תו-המפתח בכול הלימודים של סל-המעמסה.
כוח פיזי נתמך הכי טוב על-ידי כך שמשתמשים במינוף והאיברים של הגוף ותוספות לאיזון מספר הסלים
וכדי לאזן מספר סלים ביחד כאשר אנחנו נושאים כמה סלים.

זה דורש לב חזק
שתהיה לנו חמלה לגביי המעמסה והעול של האחרים, ועדיין לא לקחת את המעמסות האלו עלינו כאילו הם שלנו.
כאן קוראים לאופי החזק כדי להישמר מן הבעיות של האחרים כמו רכילות או תלונות.
רגישות מאוד גדולה נחוצה והכרחית בשביל תזמון ללא-רבב לדעת מתיי ואיך לדבר לאחרים.
איזון-עצמי מביא את התמיכה העצמית אשר אנחנו צריכים על-מנת להיות בזמן הווה.
כוח-פנימי נוצר ונברא דרך לבטוח בידיעה-העצמית שלנו, בידיעתנו האישית,
ולבקש עצה רק כאשר מיצינו וכילינו את כל הנתיבים האחרים.
כאשר ילדי כדור הארץ ילמדו תמיכה-עצמית ותלות-הדדית
סל-המעמסה המשותף שלנו יהיה יום אחד מוטל אל אש-הבריאה.
העשן אשר יעלה מן האש הזאת יאותת את התשובה לכול התפילות
לעולם החמישי של השלום והשלווה.

מה מופיע לך היום בסל-המעמסה ? . . :
אם היום אתה נושא את סל-המעמסה הקלף הזה אומר לך למשוך מתוך הכוח והעוצמה הפנימיים שלך ולהפוך להיות בעל תמיכה-עצמית ומלא ביטחון-עצמי.
אתה יכול לכבוש את העולם כאשר את נפטר ומשחרר את המעמסות ואת העול
על-ידי כך שאתה בוטח ביכולת שלך למצוא את התשובות שלך עצמך בעצמך.
בעיות מפסיקות להיות מעמסה ועול כאשר נמצאים פתרונות.

סל-המעמסה מלמד אותנו גם לא להפיל את הביכיונים והצרות והמצוקות והיגון והצער והתוגה והצרות וביש-המזל ורוע-המזל על הדלת של מישהו אחר.
להסתמך ולהיתמך בעצמנו ובקשר שלנו למסתורין הגדול
מלמדים אותנו להימתח ולמתוח את עצמנו אל תוך הפוטנציאל שלנו.
עם בלבול ומבוכה מופיעים ומתפרצים ואם אתם מחפשים אחר עצה, אז תשתמשו בעצה.
אל תבזבז את הזמן היקר של האחרים אם אתה לא מתכוון לכבד את החכמה שם מציעים לך.
דע גם שזה לא הג'וב שלך לפתור את הבעיות של האחרים.
אל תשדוד מן האחרים את זכותם להיות בתמיכה-עצמית וביטחון-עצמי.


בכול מקרה, אנחנו נושאים רק את המעמסה ואת העול אשר אנחנו רוצים לשאת.
אם זה גורם לנו להרגיש יותר טובים וחשובים שיש לנו כל כך הרבה עם מה להתמודד
יכול להיות כי אנחנו צריכים להסתכל על הרעיונות שלנו על חשיבות-עצמית.
התזכורת היא כי כולנו יכולים לסמוך על עצמנו וחייבים להשתמש במטבעות הכסף ובכישרונות שלנו
(כיכרות כסף = Talent's  = כישרון וגם כיכר או מטבע כסף) כדי למצוא את הפתרונות שלנו עצמנו.
התשובה הטובה ביותר היא זאת האחת אשר אותה חולקים בצורה שווה כל אלו אשר הולכים בנתיב המקודש.



 

Feather 5
Feather 3
Feather 2
Feather 6
סל המעמסה.png
Feather
Feather 1
Feather 7
Feather 1

ספירת הצלחות ונצחונות
- - - - - - - - - - - - - - - -
לדעת כי כיבדתי את מילותיי במעשיי
הניצחון המתוק נחלק עם כולם
במילוי הצרכים של אחרים
המין האנושי שמח ועולז
המחיר של ספירת וניצחונות והצלחה
הרמוניה ואיזון בעולם חדש של שלום ושלווה.


קלף – 20
ספירת הצלחות וניצחונות
ניצחון

הפעולה של ספירת הצלחות וניצחונות מציינת את הניצחון על האויב או אתגר שהושג.
שבטי הלוחמים של אמריקה הילידית היו משתמשים בהרבה שיטות של התגנבות, פקחות ועורמה,
הפתעה, תכנון וכוח פיזי כדי לתבוע ולדרוש פרסים ושלל מהיריבים שלהם. 
הפרסים והשלל המסורתיים שנלקחו בפשיטות היו סוסים, נוצות של נשרים, צרורות רפואה,
מגני רפואה, גרזנים, קשתות וכלי נשק אחרים. 
קרקפות לא היו פרסים ושלל אשר נחשבו מכובדים כדי לספור הצלחות וניצחונות
לפני שאנשי הסירות (האנשים הלבנים) הגיעו אל איי-הצב (יבשת אמריקה).
ציידים וסוחרים מכרו קרקפות למחפשים סקרנים אירופאים כאשר הם היו אומרים ש,
'הפראיים' בעולם החדש מורידים אחד לשני את הקרקפת, אך העובדה היא כי התרגולים של הורדת הקרקפות
התחילו על-ידי אלו שביקשו כסף מהעשירים של אירופה.
כפי שאימת הקרקפות החלה הילדים והנשים של הילידים נהרגו וקירקפו אותם בעודם חיים
רק אז שבטי הלוחמים החלו בפעולות תגמול. 

הגברים בכול גזע ושבט היו בעיניי הילידים האמריקניים שייכים לשבט הלוחמים 
והם היו מופקדים על כבוד ההגנה על הנשים והילדים.
הייתה זאת הבושה הגדולה ביותר בשביל הלוחם שהנשים והילדים אשר נמצאים מתחת להגנתו יפגעו באיזושהי דרך. 
כעס ושנאה החלו לגדול בכול הצדדים, שבט נגד שבט והאינדיאנים נגד הלבנים.
הפעולה של ספירת הצלחות וניצחונות התלכלכה והכבוד הנורמלי בין הלוחמים והחיילים נעזב ונזנח הצידה.

במשמעות המקורית לספור ניצחונות הייתה פעולה של הצלחה וניצחון.
הלוחם היה גונב משהו מהאמיץ שעליו הוא גבר וניצח אותו כדי להראות עד כמה רפואתו הייתה חזקה
נגד היריבים שלו. 
תרגול זה השתנה בין השבטים השונים. 
החברים של שבט הלוחמים של האינדיאנים מן המישורים היה להם לעתים קרובות מקל או מטה של ניצחון
ממש כמו המטה המעוקל של הרועה אשר היה ממוקם במשכן שלו ונשא את התזכורות של הניצחונות האישיים שלו. 
אל מטה הניצחון היו קושרים מגוון של פרסים ושלל. 
פריטים אלו יכלו לכלול שיער סוס (אם הוא גנב את הסוס של לוחם אחר), נוצות של נשרים, פיסה של אריג,
חרוזים או ארנק רפואה אשר היה קשור אל הרעמה של סוסו של היריב.
מאוחר יותר כאשר כבר תרגלו את הקירקוף יכולה הייתה גם להיות תלויה קרקפת משתלשת מ, מטה הניצחון.

בציון של ניצחון היו דברים מסוימים שהורשה אז האמיץ לעשות ואשר היו מספרים לאחרים על ספירת הצלחתו וניצחונו.
הוא היה יכול להשתמש בעיצוב של צבעי הפנים שלו בצורה שהייתה מוסיפה כבוד למעמד שלו
ומספרת לאלו אשר יודעים כיצד לקרוא את המשמעות של זה שנספרו לו פעולה אחת או יותר פעולות של גבורה אשר הוספו לשמו. 
סמלים אלו היו גם יכולים להתווסף אל צבעי המלחמה של הסוס שלו כאשר הוא היה שוב רוכב אל הקרב. 
ככול שנספרו יותר ניצחונות כך הייתה הרפואה של הלוחם הזה חזקה יותר.
ארבעה עד שישה סוגים עיקריים של הצלחות וניצחונות ניספרו אצל שבט הסיאוקס – Siuox אצל שבט העורב – Crow אצל שבט שחורי הרגל – Black foot אצל שבט האפאצ'י – Apache  אצל שבט הצ'ירוקי – Cherokee  
אצל שבט השאיין – Cheyenne אצל שבט הקיוואה – Kiowa אצל שבט שטוחי הראש – Flat Head  שבט האיוטה – Ute ושבט הארפהו – Arapahoe  שבט הפווני – Pawnee ושבט השושני – Shoshone ושבטים אחרים.
הראשון בחשיבותו היה להכות את האויב בחץ וקשת, בגרזן אינדיאני 'טומהוק' ומאוחר יותר בכדור של רובה.
סמל ניצחון מוצלח חשוב אחר היה 'לרכב על האויב עד למטה' – וזה היה להוריד את הלוחם
מגב הסוס שלו ולגמור אותו ולהרוג אותו בקרב פנים אל פנים.
לגנוב את הסוס של האויב היה סמל ניצחון מוצלח וחשוב נוסף.
גניבה של סוסים הייתה לגנוב את האמצעים המאפשרים פעולת תגמול
ולכן זה היה לגנוב את עוצמת-הלוחם או את הכוח שלהם.
סמל הניצחון המוצלח הרביעי היה לגנוב את הנשק של היריב.
החמישי היה לגנוב חלק מהרפואה של האויב, אשר יכולה להיות המגן שלו, נוצת הנשר שלו, 
ארנק הרפואה שלו או מדליון של חרוזים, עצם החזה של בופאלו או קרקפת. 
קרקפת זוהי פיסת שיער קטנה שזורה באיזשהו סוג של רפואה מייצגת של בעלי-הברית של האדם הזה,
קשרים או כוחות. לקרקפת יכולה להיות רצועת עור, נוצה, שיניים, חרוזים או איזשהם חפצים אחרים קטנים קשורים אליה. לחתוך את הקרקפת השזורה משערותיו של הלוחם היה נחשב להפשיט אותו מרפואת המלחמה שלו. 
הצורה הסופית המוכרת האחרונה של ספירת סמלי הניצחון הייתה להרוס את אוהל המשכן, את ה 'טיפי' של הלוחם,
לקחת את האישה שלו ואת חפציו האישיים. 
צורה זאת של ספירת סמלי ניצחון לא הייתה נחשבת מכובדת והשתמשו בה רק בתור מוצא אחרון,
כדי לבייש ולהשפיל במקום לכבוש את הרפואה של לוחם אחר. 

בין האינדיאנים של המישורים החבורה של הפושטים היו מורחים צבע שחור על פניהם
כאשר הם היו שבים אל המחנה אם מקרה מוות היה מתרחש.
הנשים היו מתחילות את הבכי והאבל שלהן במראה הראשון של הפנים המושחרות.
המשפחה המתאבלת הייתה משוחררת מן החובות של חיי היומיום והעבודות במשך 4 ימים.
היו מכבדים את הרוחות של ארבעת הכיוונים בארבעת ימי האבל
אשר לקחו את האהוב אל משכנות השמים אחרי שהוא 'השיל את הגלימה שלו' (מת). 
אם הפשיטה לא הייתה פשיטה מוצלחת אז כל השבט כולו היה מתבונן על המוות באבל.
אם הלוחמים ספרו את סמלי הניצחון אז דאגו וטיפלו במשפחה המתאבלת,
אבל חגיגת הניצחון הייתה נמשכת עבור חברי השבט האחרים. 

המנהיג של קבוצת הלוחמים או החבורה של הפושטים היה נותן במשתה הניצחון את הכבוד
לספר על המאורעות לאלו אשר היו עדים לניצחונות האינדיבידואליים של חבריהם.
הלוחם היה מקבל את הכבוד הזה מהחברים שלא ולא היו מרשים לו לספר את הסיפור בעצמו.
תרגול זה היה מוסיף מימד אחר לחגיגה מאחר וגאוות החבר הייתה בסיפור הצלחתו והגשמתו של אח אחר. 
זה היה מבטיח את ההשתתפות של אלו אשר לא היו מצליחים לקחת באופן אישי שלל או סמלי ניצחון
וזה עשה אותם גם לחלק מן החגיגה.  זה גם פסל איזשהו ייפוי או קישוט מצד המעורבים.  
לדבר ולספר באופן מופרז ומוגזם זה היה נחשב גאוות יתר ולשקר היה לאבד פנים.
עדות אמתית מצד עד אמתי אשר היה מתחייב לדבר בכנות על האומץ של אחיו או על החוסר של זה.

אם מישהו בייש את שבט הלוחמים היו מדברים על זה במועצת השבט הזה ואף פעם לא מול כל השבט כולו.
אבדן אומץ היה פגם והטלת דופי בכול האחים של שבט הלוחמים, ומאחר והם פעלו בתור יחידת עילית וקבוצה מגובשת 'פנים של אשמה' לא הורשו להמשיך להיות חברים בשבט הלוחמים.

 

" להוסיף נוצת ניצחון לעטרת המלחמה שלך ",
זה ביטוי אשר מגיע מן הרעיון של הישג אישי או הגשמה אשר עוזר ותומך בכולם.
בתפישה הרעיונית של לספור סמלי ניצחון אין מקום לקנאה וקנאות.
אין ניצחון כאשר מקטינים מישהו דרך ההתרברבות של מישהו אחר.
אין כל כבוד בחשיבות עצמית.

מעשים מדברים בקול יותר רם מאשר מילים כאשר את הניצחון אנחנו מבקשים.
נוצת ניצחון לא מוענקת אף פעם כפרס למישהו אשר התכוון לעשות משהו אך לא עשה את זה.
ללכת את הדיבור שלך – Walk your talk – זוהי המהות של ניצחון אמתי.
כפי שזה היה אצל אבותינו הקדמונים, הניצחון של נוצת הניצחון מבוסס באידיאלים הגבוהים של הנשר. הרעיונות האלו מביאים פעולות ומעשים. ממש כמו הנשר אשר מאותת ומסמל והורג את טרפו, כך אנחנו צריכים לאותת ולסמן ולתקוף את החולשות שלנו שמונעות מאיתנו למלא את מילותינו.
כמו שספירת סמלי הניצחון היא ניצחון אישי אשר משפיע על כולם, כך המלחמה שאנחנו עורכים על הדפוסים הישנים אשר מונעים מאיתנו מלהיות בשלום עולמי.
אויבים אלו יכולים להיות בורות, קונפליקט פנימי, קנאה וקנאות, גאווה עיקשת, עצלנות, פחד, מרירות, שנאה, חמדנות, רכילות, טינה והבטחות שלא קיימו אותן.

המגנים המודרניים של הרפואה שלנו עשויים מ – אמת, כלי הנשק שלנו הם לחיות את האמת הזאת, והפרס שלנו הנו העתיד שלנו על-מנת להביא את הריפוי לילדי אמא ארץ.
כל דו-רגליים מתבקש להשיג ולהגשים את סמלי הניצחון האלו דרך הגילוי והריפוי של העצמי.

היישום
זעקת המלחמה ושאגותיה נשמעו אם קיבלת את קלף ספירת סמלי הניצחון.
מציינים בפניך כי ניצחון אישי הנו בפעולה ומעשים. יכול להיות כי התגברת על אתגר ארוך טווח או ניצחת את היריב וכבשת את יעדך. עכשיו זה הזמן לחלוק את ניצחונך עם אחרים.
באם הניצחון הנו אחד בעל אפיון של טבע רוחני או שזה זכייה בלוטו, זה בכלל לא משנה.
אתה צריך לכבד את עצמך בזמן הזה ולהוקיר תודה עבור הברכה הזאת.

ספירת סמלי הניצחון מייצגת את ההצלחה של התקדמות והיא הודאה והכרה על פעולה נכונה.
אתה היית אמתי עם עצמך וגומלים לך על כך שנשארת על הנתיב הקדוש.
איחולים וברכות ! הניצחון הנו מתוק, אך עוד יותר מתוק כאשר חולקים את השלל עם אלו אשר אתה אוהב. תחלוק את שמחת הניצחונות שלך עם אלו אשר רוצים לראות אותך מנצח.
תזכור : לוחמים אשר ספרו את סמלי הניצחון דאגו תמיד לאלמנות, לזקנים ולנכים.
החומרים שחולקים בניצחונות מביאים כבוד נוסף, ומייצרים ומספקים נוצות סמל ניצחון לאלו אשר מוכנים להעניק ולתת.

סופר ניצחון.png
Feather 4
Feather 5
Feather 6
Feather 2
Feather 3
מנדלת חרוזים אינדיאנית.png

א מ א   א ד מ ה

א ב א   ש מ י ם

bottom of page