top of page

שין שין מינג

שין שין מינג, פסוקי אמונה בתודעה, הינו חיבור פואטי, פרי עטו של :
צ'יאן – צ'י סנגצ'אן Sengcan, הפטריארך השלישי,
השיר נחשב לשיר הזן הראשון.
הטקסט מבהיר את חכמת החיים הנשענת על היעדר שניות ומאפשר הבנה של מסורת הזן
המשלבת רעיונות בודהיסטים שמקורם בהודו ביחד עם פילוסופיה דאו- איסטית שמקורה בסין.

"אמונה בתודעה" יכולה להתפרש בתור : אמון בתודעה, אמון בלב, תודעה אמתית,
אמת הלב, לב האמת וכד'.
הכוונה היא חיבור לתודעת בודהה נטולת השניות, בהוויה זו קיימת אחדות בין לב לתודעה,
זהו המצב הראשוני והטבעי ביותר טרם כוסו הלב והתודעה בענני הבורות וההבל.

שין שין מינג – 信心铭 – Xin Xin Ming פירושו:

信 xìn – אמת, אמון, אמונה.

心n xīn – לב, תודעה.

铭 ming – מילים כתובות, פסוקים, מרשם, חותם של מילים.

            אנדריי-ברוך פגש את ראם-דאס , וברוך שאל את ראם-דאס :  מה הוא קורא ?
                        ראם-דאס הושיט לו את הכתוב הזה : "שין שין מינג"
           אשר תורגם מסינית לאנגלית ומאנגלית תירגמנו לעברית, ולהלן התרגום לעברית :

  "שין שין מינג"
פסוקים של תודעה מאמינה
 
או פסוקים על התודעה – Mind של המאמין

 I
הדרך הגדולה היא לא קשה,
לאלו אשר אין להם העדפות.
כאשר אהבה ושנאה שתיהן נפקדות וחסרות או לא נמצאות
אז הכול הופך להיות בהיר וברור.
למרות זאת,
אם תעשה את ההבדלה וההבחנה הקטנה ביותר
אז השמים והארץ נפרדים בצורה אינסופית.

אם אתה רוצה לראות את האמת,
אל תחזיק דעות בעד או נגד איזשהו דבר.
לסדר את מה שאתה אוהב נגד מה שאתה סולד ממנו או מה שאתה שונא אותו
זוהי המחלה של התודעה –  Mind.

כאשר המשמעות העמוקה של הדברים לא מובנת
אז השלווה והשלום החיוניים המהותיים והנחוצים של התודעה – Mind
מופרעים ללא תועלת ורווח.

 II
הדרך מושלמת כמו החלל העצום והנרחב,
היכן  ש, דבר לא חסר ודבר לא עודף.
אכן,
זה בגלל הבחירה שלנו לקבל או לדחות,
אין אנחנו רואים את הטבע האמתי של הדברים.

אל תחיה בסיבוכים של דברים חיצוניים
וכמו כן גם לא בתחושת ריקנות פנימית.

הייה שלוו ורגוע באחדות של הדברים
ונקודות המבט והדעות המוטעות האלו ייעלמו בעצמן.

כאשר אתה מנסה להפסיק פעילות כדי להשיג פסיביות
המאמץ שלך עצמו – ממלא אותך בפעילות.

כל עוד אתה נשאר ונותר בקיצוניות אחת או בשנייה – אף פעם לא תדע אחדות.

אלו אשר לא חיים בדרך האחת והיחידה נכשלים בשתיהן – באקטיביות ובפסיביות,

אישור ודחייה, לדחות את המציאות של הדברים זה לפספס את המציאות שלהם.
לאשר את הריקות והריקנות של הדברים גם זה לפספס את המציאות שלהם.

עד כמה שהנך יותר חושב על זה ומדבר על זה כך אתה יותר סוטה מן הדרך של האמת.
תפסיק לדבר ולחשוב, ולא יהיה דבר אשר לא תהיה מסוגל לדעת.

לחזור לשורשים זה למצוא את המשמעות,
אבל לרדוף אחר ההופעה (החיצונית) זה לפספס את המקור.

ברגע של הארה פנימית יש את ההליכה מעבר להופעה ולריקנות.
השינויים אשר מופיעים או נראים וקורים בעולם הריק
אנחנו קורים להם אמתיים רק בגלל הבורות שלנו.
אל תחפש אחר האמת, רק תפסיק לתת הערכה לדעות
.

 III
אל תישאר במצב של כפילות ודואליות,
תימנע מרדיפות כאלו בזהירות.
אם יש אפילו עקבות של זה ו, של ההוא, של נכון ולא נכון/שגוי,
אז, מהות התודעה – Mind תלך לבלבול.

למרות כי כל הדואליות והכפילות באה ומגיעה מן האחד,
אל תהיה נצמד לאחד הזה.
כאשר התודעה – Mind קיימת ללא הפרעה בדרך
שום דבר בעולם הזה לא יכול לפגוע,
וכאשר הדבר כבר לא יכול יותר לפגוע,
זה מפסיק להיות קיים בדרך הישנה.

 

כאשר שום מחשבות לא מפרידות ומפלות לא עולות,
אז התודעה – Mind הישנה מפסיקה להיות קיימת.

כאשר המחשבה על פריטים ואובייקטים נעלמת,
אז המחשבה הסובייקטיבית נעלמת,
כפי שנעלמת התודעה – Mind , אז האובייקטים נעלמים.

דברים הינם אובייקטים בגלל הסובייקטיביות של התודעה – Mind.
התודעה – Mind הינה כזאת בגלל הסובייקט – התודעה – Mind היא סובייקטיבית,
התודעה – Mind היא כזאת בגלל הדברים – האובייקטים.

הבינו את היחסיות של שני – 2 אלו ואת המציאות הבסיסית את האחדות של הריקנות.
בתוך הריקנות הזאת השניים – 2 , לא ניתנים להבחנה ולהבדלה.
וכול אחד מכיל בתוך עצמו את כל העולם.

אם אתם לא מבחינים ומבדילים בין הגס לעדין
אתם לא תתפתו לדעות קדומות ודעות.

 

 IV
לחיות בתוך הדרך הגדולה
זה לא קל ולא קשה,
אבל אלו עם הדעות ונקודות המבט המוגבלות הם הינם מפוחדים,
מלאי פחד וחסרי החלטיות.
כמה שהם יותר ממהרים ככה הם הולכים לאט יותר.

ההיצמדות וההידבקות לא יכולות להיות מוגבלות.
אפילו להידבק ולהיצמד ברעיון של ההארה
זה לא ללכת בדרך היישר אלא בדרך השגויה – בדרך של הטעות.
רק תנו לדברים להיות בדרכם ולא תהיה ביאה וגם לא הליכה.

 

 V
ציית לטבע הדברים - לטבע שלך עצמך,
ואתה תלך בחופשיות וללא הפרעה.

כאשר מחשבה היא כבולה ומשועבדת
אז האמת נסתרת ונחבאת.
כי הכול קודר ועגמומי וחשוך ומעומעם ולא ברור ולא בהיר,
והתרגול המעייף של שפיטה מביא אי-נעימות ומטרד והצקה ולאות ועייפות.
איזו תועלת ניתן לגזור מן ההפרדה ?

VI
אם אתה רוצה לנוע בדרך האחת
אז אל תסלוד אפילו מהעולם של החושים והרעיונות.
אכן, אמנם לקבל אותם במלואם זה חופף להארה אמתית.
האנשים החכמים חותרים ושואפים להציב מטרות
אבל, האנשים הטיפשים כובלים ומגבילים את עצמם.

ישנה דהרמה*  אחת לא הרבה.
ההבדל עולה מהדרכים הנצמדות של הבורים
לחפש תודעה – Mind עם התודעה המבדילה והמפלה
זוהי הטעות הגדולה מכולן.

מנוחה ואי מנוחה נגזרות מאשליה.
עם הארה אין כל אהבה או סלידה או חיבה ואי-חיבה
כי כל הדואליות והכפילויות הן מהמסקנות של הבורות.
הם כמו חלומות או פרחים באוויר,
זה טיפשי לנסות לתפוס אותם או לאחוז בהם,
רווח והפסד, נכון ושגוי – מחשבות כגון אלו חייבות
בסופו של דבר
להיות מבוטלות מייד ומסולקות מייד.

 

* דהרמה – דרך האמת הצדק והיושר,
וגם המציאות המוחלטת של החיים והטבע הקוסמי
וגם חובה חברתית, ומוסרית ודתית

 

VII
אם העין אף פעם לא ישנה,
אז כל החלומות יפסיקו בטבעיות,
אם התודעה לא עושה כל אפליה והבדלה,
אז עשרת אלפי הדברים – 10.000 דברים
הם הינם כפי שהם
בעלי מהות יחידנית.

כדי להבין את המסתורין של המהות האחת הזאת,
זה להיות  שוחרר מכול הסיבוכים,
כאשר רואים את הדברים בתור שווים או רואים אותם בצורה שונה,
אז מגיעים למהות האישית חסרת הזמן.
אין אפשרות לשום השוואות או אנאלוגיות
במצב חסר ההיגיון והסיבה הזה.

 

VIII
התייחס ושקול תנועה קבועה ונייחת ואת הנייח בתנועה
מנוחה ותנועה שתיהן נעלמות
כאשר דואליות כגון אלו מפסיקות להיות קיימות
אז האחדות עצמה לא יכולה להיות קיימת.

לסוף האולטימטיבי הזה לא מיושם ומוכל שום תיאור או חוק.
כי התודעה המאוחדת היא בהתאמה עם הדרך,
אז, כל השאיפות אשר מרוכזות בעצמך מפסיקות,
הספקות וחוסר ההחלטיות נעלמים, והחיים באמונה אמתית הם אפשריים.

עם המכה היחידה אנחנו משוחררים מהכבלים, מהשעבוד והעבדות,
שום דבר לא נדבק אלינו ואנחנו מחזיקים בכלום
והכול הינו ריק וברור ובהיר ועם הארה עצמית או בהיר בעצמיותו,
ובלי כל מאמץ והפעלה או שימוש בכוח של התודעה.

רק כאן, למחשבה ולתחושה לידע ולדמיון – אין כל ערך.
בעולם זה אשר הוא כזה אין כל עצמי ולא שום דבר אשר הוא אחר מהעצמי.

IX
כדי להגיע ישירות להרמוניה עם המציאות הזאת,
רק תגיד בפשטות
" לא שתיים".

בזה, ב- לא שניים – 2 האלו,
שום דבר לא מופרד ולא נבדל
ודבר לא מסולק ולא מורחק , לא נמנע ולא מגובש,
ולא משנה היכן ומתיי,
כי הארה משמעותה להיכנס לתוך האמת הזאת.

והאמת הזאת היא מעבר להרחבה או להקטנה ולהפחתה ולצמצום ולהורדה
בזמן ובחלל, ובתוך זה מחשבה בודדת
היא עשרת אלפים שנים – 10.000 שנה.

 

ריקנות כאן וריקנות שם
אך היקום האינסופי תמיד ניצב מול עינייך
גדול אינסופי או זעיר קטנטן אינסופי
אין הבדל כי ההגדרות נעלמות
ולא רואים כל הגדרות ומגבלות.

אז גם ההוויה ואי-ההוויה.

 

אל תבזבז זמן בספקות ובוויכוחים אשר לא עוסקים בזה בכלל.
דבר אחד, כל הדברים,
נעים ביניהם ומתערבבים ומתערבלים
ומשתכשכים -  Mingling ביניהם.
ומתמזגים ללא הפרדה והבחנה וללא אפלייה.

להיות בתוך ההכרה והתפישה הזאת
זה להיות ללא חרדה לגביי אי המושלמות.
לחיות עם האמונה הזאת זוהי הדרך לאי הדואליות,
כי ה- אי דואלי זהו האחד עם התודעה הבוטחת והמאמינה.

מילים !
הדרך היא מעבר לשפה,
כי יש שום אתמול ושום מחר ושום היום.

 


*
*     *
*     *     *


      

bottom of page